اجرای مکانیزم پرداخت مالی بین ایران و عراق

© AP Photo / Khalid Mohammedاجرای مکانیزم پرداخت مالی بین ایران و عراق
اجرای مکانیزم پرداخت مالی بین ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکانیزم پرداخت مالی بین ایران و عراق، بین رئیس‌کل بانک مرکزی ایران و رئیس‌کل بانک مرکزی عراق در بغداد تعیین شد و جزییات آن به امضا دو طرف رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، همتی که به‌منظور انجام مذاکرات بانکی به کشور عراق سفر کرده است؛ در بغداد گفت: کشور عراق بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است و لازمه دوام این ارتباط میان دو کشور، روابط بانکی است. 
پرچم ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ گرفتار در تنگنای عراق
رییس شورای پول و اعتبار ایران با اشاره به تلاش های نافرجام امریکا گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای روسیه، ترکیه، هند و چین و دیگر کشورها به راهکارهای مناسب مالی برای مبادلات دست یافته‌ است، اکنون نیز اطمینان دارم با همکاری دولت عراق و نیز با پیگیری هرچه سریع‌تر مناسبات اقتصادی و ایجاد کانال مالی پرداخت به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.
علی العلاق، رییس کل بانک مرکزی عراق، این دیدار را ادامه توافقات مالی دو کشور خواند. وی گفت بانک مرکزی عراق تمام تلاش خود را برای رفع موانع همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌کار خواهد برد.
همچنین براساس توافقات انجام‌گرفته، بدهی‌های ناشی از صادرات گاز و برق به عراق براساس دستور پرداخت بانک مرکزی ایران پرداخت یا منتقل می‌شود و درآمدهای صادرات آتی نیز در همین چارچوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
از سوی دیگر رفع مشکل برگشت درآمدهای ارزی صادرکنندگان میان ایران و عراق در این دیدار به بحث گذاشته شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала