گروهک "جیش العدل" مسئولیت انفجارات زاهدان را بر عهده گرفت

© AP Photo / B.K. Bangashگروهک "جیش العدل" مسئولیت انفجارات زاهدان را بر عهده گرفت
گروهک جیش العدل مسئولیت انفجارات زاهدان را بر عهده گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی "جیش العدل" مسئولیت انفجارات روز سه شنبه در زاهدان را برعهده گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری رویترز اطلاع داده است.
دیشب در نتیجه وقوع دو انفجار مهیب در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران، حداقل 4 نفر مجروح شدند.
سردار محمد قنبری،فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 2 شیء صوتی دست ساز در یکی از خیابان های زاهدان منفجر شد.
وی افزود: ساعت 20 و 30 دقیقه امشب به وقت ایران صدای انفجار در بلوار بعثت زاهدان شنیده شد. نتایج بررسی‌ها گویای پرتاب شیء انفجاری دست ساز بوده است و با حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این صدا بر اثر پرتاب یک شیء انفجاری دست‌ساز بوده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین رابطه تیم چک و خنثی به محل اعزام و با بررسی محل یک بسته مشکوک دیگر در همان محدوده کشف کردند.
وی عنوان کرد: عوامل انتظامی بلافاصله نسبت به تخلیه محل اقدام که قبل از خنثی کردن، این شیء منفجر و 3 تن از عوامل انتظامی به صورت سطحی مصدوم شدند که وضعیت عمومی‌شان رضایت‌بخش است.
فریبرز راشدی، رئیس مرکز اورژانس و حوادث دانشگاه علوم ‌پزشکی زاهدان گفت‌: 4 نفر در حادثه انفجاری در یکی از خیابان‌های زاهدان مجروح شدند که برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان‌ منتقل شده‌اند.
یادآور می شود در استان سیستان و بلوچستان، واقع در مرز ایران با پاکستان و افغانستان چند گروه تروریستی از جمله جندالله، جیش العدل ، جیش النصر و امصار الفرقان فعالیت می کنند که بیشتر اعضای آنها سنی هستند.از جمله 15 آذر ماه یک عملیات تروریستی انتحاری در نزدیکی مقر نیروی انتظامی چابهار صورت گرفت که در پی این عملیات تروریستی 2 نفر از پرسنل نیروی انتظامی ایران جان خود را از دست داده و 43 نفر مجروح شدند.گروه تروریستی انصار الفرقان مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала