انتقادات شدید اللحن مرجع شیعیان از رئیس جمهور ایران

CC0 / Pixabay / انتقادات شدید اللحن مرجع شیعیان از رئیس جمهور ایران
انتقادات شدید اللحن مرجع شیعیان از رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان اعلام کرد سخنان رئیس جمهور ایران درباره حجاب و فضای مجازی زننده بود و خطاب به حسن روحانی گفت: شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهوری دموکراتیک سکولار.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز گفتند: اخیرا جناب رئیس جمهور دو جمله درباره مسئله حجاب و فضای مجازی گفت: متأسفانه هر دو زننده بوده است.
ایشان با اشاره به اینکه مسئله حجاب جزو مسائل ضروری است، ابراز داشتند: رئیس جمهوری که قسم خورده است که ارزش های اسلامی را حفظ کند، باید به قسم خود پایبند باشد؛ ما اگر این همه شهید دادیم، برای ارزش های اسلامی بوده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: اگر به قول غربی ها در منطقه اولین قدرت هستیم، آن هم بر اثر اسلام است؛ این را باید حفظ کرد، شما رئیس جمهوری اسلامی هستید؛ نه رئیس جمهور کشور دموکراتیک سکولار.
معظم له خاطرنشان ساختند: نماز اول وقت صبح بسیار لذت بخش است؛ اگر کسی نماز شب هم نمی خواند، با صدای اذان صبح از جا برخیزد؛ نمازهای اول وقت مشکل گشاست؛ ما به اشخاصی که می گویند مشکل داریم، سفارش می کنیم که بعد از نماز صبح اول وقت، صد مرتبه صلوات و 70 مرتبه یا فتاح بگویید تا مشکل حل شود.
انتقاد حسن روحانی از فیلترینگ در ایران - اسپوتنیک ایران
انتقاد حسن روحانی از فیلترینگ در ایران
حسن روحانی دوشنبه 21 ژانویه در دیدار وزیر و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه «مبارزه با خواست عموم مردم، شرعی و قانونی نیست»، گفته بود: «فناوری‌های نوین منافع زیاد و خطرات محدودی دارد و ما نمی توانیم زندگی مردم را از تحولات فناوری و ارتباطی جدا کنیم».
روحانی با بیان اینکه مقاومت در برابر فناوری‌ها و تحولات نوین، رویکردی قدیمی است، افزود: «عادت انسان‌ها در استفاده از یک امکان و وسیله گاهی به طور طبیعی تبدیل به حق می‌شود که هر نوع مخالفت با آن اقدامی نادرست از سوی استفاده‌کنندگان به حساب می‌آید و از سوی دیگر نیز عده‌ای همواره با هر پدیده جدیدی مخالفت و مقابله می‌کنند و این دو خصیصه اجتماعی، عرصه ارتباطات و تجهیزات ارتباطاتی را نیز شامل شده و شاهد هستیم که همچنان عده‌ای با پدیده‌هایی جدید به ویژه در زمینه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مخالفت می‌کنند».
روحانی گفت: «باید قبول کنیم که اشتباه کردیم فکر کردیم اگر بگوییم استفاده از فلان امکان ممنوع بوده و فیلتر است همه به آن گوش می‌کنند. دیدیم که پس از فیلتر هر امکانی، فیلترشکن آن ایجاد شد و هر چه تلاش کردیم به طور روزانه فیلترشکن‌های جدید ارایه شد و در نتیجه، زیان و آسیبی که به ویژه به جوانان و فرزندان ما از ناحیه استفاده از فیلترشکن‌ها وارد شد، بیشتر از زمانی است که به طور عادی مثلاً از همان نرم‌افزاری که فیلتر کردیم، استفاده می‌کردند».
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه باید اصول مربوط به خود را حفظ کنند، گفت: «متأسفانه در مسأله حجاب، اول از زن شروع می‌کنیم در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و به خاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم».
رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: «اساس حجاب برای امنیت زن است همانطور که خدا در قرآن می‌فرماید، حجاب را برای جلوگیری از آسیب زن قرار داده تا مورد آزار و اذیت عده‌ای مریض قرار نگیرند. همه آنچه درباره حجاب در قرآن آمده برای حمایت از زن است اما به گونه‌ای رفتار شده که انگار باید چماقی بر سر زن باشد و این بخاطر آن است که مساله حجاب را درست در جامعه تبیین نکردیم».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала