درخواست وزارت خارجه بریتانیا از ایران برای ارائه کمک پزشکی به شهروند بریتانیایی زندانی

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniدرخواست وزارت خارجه بریتانیا از ایران برای ارائه کمک پزشکی به نازنین زاغری
درخواست وزارت خارجه بریتانیا از ایران برای ارائه کمک پزشکی به نازنین زاغری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه بریتانیا جرمی هانت بیان داشت که از سفیر ایران خواسته است فورا ً کمک های پزشکی مورد نیاز را به نازنین زاغری رتکلیف را که به خاطر فعالیت های ضد دولتی به پنج سال زندان محکوم شده است، ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، هانت در صفحه توئیتر خود نوشت: « امروز من سفیر ایران را احضار کرده و خواستم که فورا دسترسی به کمک های پزشکی لازم را ارائه دهند. دستگیری وی و رفتار مقامات ایرانی با او کاملا غیر قابل پذیرش است. این نقض اساسی حقوق بشریست.»
ضمنا وزیر امور خارجه بریتانیا افزود که قصد دارد امروز با شوهر نازنین، ریچارد رتکلیف ملاقات کرده و از ایران می خواهد سریعا اقدام کنند.
پیشتر اطلاع داده شد که زاغری از ۱۴ دسامبر قصد دارد اعتصاب غذای سه روزه خود را شروع کند. اعتصاب غذا در مخالفت با این موضوع است که به او اجازه مشورت با پزشک خارج از زندان برای ارائه مراقبت های عصبی داده نشده است.
مقامات ایران در آوریل سال ۲۰۱۶ ، این زن ایرانی بریتانیایی ۳۷ ساله را به اتهام اینکه اقدامات ضد دولتی انجام می دهد، بازداشت کردند. بر اساس اطلاعات آنها، این زن در کار طراحی پروژه ای علیه مقامات ایرانی در چند رسانه خارجی شرکت داشته است.زاغری کارمند شرکت Thomson Reuters Foundation است. وزارت خارجه بریتانیا روشن سازی این پرونده را آغاز کرد. مشخص گردید که ایران ملیت دوگانه را نمی پذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала