سردار وحیدی: بود و نبود آمریکا در سوریه تفاوتی ندارد

© AFP 2023 / ISNA/Hemmat Khaniسردار وحیدی: بود و نبود آمریکا در سوریه تفاوتی ندارد
سردار وحیدی: بود و نبود آمریکا در سوریه تفاوتی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر سابق وزارت دفاع ایران گفت: رفتن و ماندن آمریکا در سوريه تاثيري ندارد و آنها شكست خورده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی طی سخنانی اظهار داشت: دنیا از نظم حاکم بر خود خسته است و هندسه قدرت بسیار معیوبی دارد که این در عملکرد کشورهای اروپایی و اعتراضات اخیر در فرانسه هم مشخص است.

 وی تصریح کرد: این منطقه، زخم خورده و خونین از بحران هایی است که به آن تحمیل شده اما با این حال منطقه ما در حال گذر به سمت آینده ای بهتر است.

وزیر اسبق دفاع اضافه کرد: امروز مسائل امنیتی در سوریه در حال گذر به سمت مسائل سیاسی است و در عراق هم دولت پساداعش مستقر و در حال کار کردن است. وحیدی افزود: در یمن هم لااقل روی کاغذ توافقاتی صورت گرفته و همه اینها نشانگر حرکت منطقه به سمت بهتر شدن است.

وی با اشاره به این موضوع که اسرائیل در منطقه، حیات خود را در ایجاد تنش می بیند، خاطرنشان کرد: جریان تروریسم مبتنی بر تکفیر و مداخله گری در منطقه از جمله چالش های منطقه است.

وحیدی همچنین افزود: آمریکا اگرچه اعلام کرده که از سوریه می روند، اما عملی شدن آن چندان معلوم نیست گرچه رفتن و ماندن سوریه تاثیری ندارد و آنها شکست خورده اند. امروز گرایش زیادی به محور مقاومت در منطقه وجود دارد و قدرت آمریکا در اینجا نتوانسته هیچکدام از سیاست های خود را اجرا کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала