انتشار بخشی از خاطرات هاشمی شاهرودی

© AFP 2023 / ATTA KENAREانتشار بخشی از خاطرات هاشمی شاهرودی
انتشار بخشی از خاطرات هاشمی شاهرودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وبسایت افکار نیوز بخشی از خاطرات آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرده که روز 3 دی ماه امسال در گذشت.

به گزارش اسپوتنیک، آیت‌الله فقید سید محمود هاشمی شاهرودی از شاگردان برجسته آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و علامه فقید سید محمدباقر صدر بود که به واسطه این ارتباط، حلقه وصل شهید صدر و امام خمینی لقب گرفت. آیت‌الله شاهرودی در حیات سیاسی اجتماعی خود وقایع مختلفی از نهضت اسلامی، حوادث عراق و ارتباط با مبارزان لبنانی تا مسئولیت‌های متعدد در جمهوری اسلامی ایران را درک کرده است. مبارزه و حضور او در دوران‌های مختلف نهضت اسلامی، مبارزات سیاسی در عراق، جنگ هشت ساله ایران و عراق ، تشکیل مجلس اعلی انقلاب اسلامی در عراق و… یادمانده‌های بسیاری از وی به جا گذاشته است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی درباره محبت آیت الله خمینی نسبت به خود می‌گوید: «هم خود امام خیلی برای تدریس زحمت می‌کشیدند و هم واقعاً شاگردان خیلی لذت می‌بردند و استفاده می‌کردند. بنده هم درس امام حاضر می‌شدم. ایشان هم با همان روشی که داشت در درس خیلی مبسوط وارد می‌شد، نظرات خود و دیگران را یکی یکی می‌گفت و اجازه هم می‌دادند به طلبه‌های فاضل که در درس اشکال کنند. من آنجا هم در درس از ایشان سؤال می‌کردم و هم بعد خدمتشان می‌رفتم. ایشان هم خیلی لذت می‌بردند از شاگردهایی که می‌دیدند مشغول تحصیل هستند و خیلی پیگیری می‌کنند و دنبال می‌کنند؛ هم خیلی خوششان می‌آمد و هم تعریف می‌کردند. آقای اشراقی (داماد امام) یک سفر آمدند عراق؛ من ایشان را ندیده بودم. در بیت امام در نجف جلوس داشت. به دیدنشان رفتم. کسی آنجا ایستاده بود و گفت ایشان فلانی هست. آقای اشراقی گفت دیروز امام در رابطه ایشان با من صحبت کرد. طلبه فاضلی هست و دومرتبه با من معانقه کرد. از آنجا فهمیدم که امام برای اشخاصی که خوشش می‌آید و تشخیص‌شان می‌دهد حمایت می‌کند و ارزش برایشان قائل است.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала