وضع امروز بازار ارز در تهران

© Flickr / Rafael Roblesوضع امروز بازار ارز در تهران
وضع امروز بازار ارز در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت دلار در بازار آزاد از صبح امروز سیر صعودی را پیش گرفته بود ولی بعد از گذشت چند ساعت نرخ بازار به نرخ صرافی های بانک ها نزدیک شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیر قیمتی در بازار ارز از صبح امروز صعودی شد و برای ساعتی قیمت ها به کانال 12 هزاری هم وارد شد اما هم اکنون قیمت فروش دلار در خیابان فردوسی به قیمت های اعلامی توسط صرافی های بانک ها نزدیک شده است.
قیمت دلار در صرافی های بانک ها هم اکنون 11 هزار و 800 تومان است؛ قیمت فروش دلار در بازار آزاد نیز حدود 11 هزار و 900 تومان است.
این درحالی است که با وجود کاهش قیمت ها در بازار، هنوز برخی کانال های تلگرامی بر طبل گرانی می کوبند و اصرار دارند که قیمت واقعی در بازار خیلی بالاست.
بازاری ها می گویند امروز بازهم جو روانی موجب افزایش قیمت ها شد ولی تجربه نشان داده که افزایش قیمت روانی کوتاه مدت خواهد بود.
بازاری ها درباره اینکه الان خریدار در بازار بیشتر است یا فروشنده می گویند: الان همه شوکه هستند؛ نه کسی می خرد نه کسی می فروشد.
یکی از افرادی که سالهاست در بازار ارز فعالیت می کند درباره خبرهای کانال های تلگرامی مبنی براینکه جمعیت زیادی در بازار برای خرید حضور دارند، گفت: این افرادی که مدام می گویند مردم همه خریدار هستند، کاسب هستند و دوست دارند دلار گران شود. اصلا روی این قیمت ها حساب باز نکنید.
وی تاکید دارد که این کانال ها همه کاسبی می کنند؛ مردم هم که خبر ندارند فکر می کنند اینها در دل بازار هستند درحالی که اینها از بالا رفتن قیمت ها سود می کنند.
این بازاری گفت: بعنوان مثال، صبح که هیچ خبری نبود، یکی از همین کانال ها می گفت قیمت دلار 12 هزار و 400 تومان است درحالی که ما خودمان در بازار بودیم و می دانستیم این قیمت ها خیالی است.
به گزارش تسنیم، کانال های تلگرامی زیادی هستند که نانشان را از آب گل آلود بازار ارز در می آورند و مدتی است که با مانور قیمتی اصرار دارند که بازار آرام نیست ولی گفت وگوی خبرنگار تسنیم با جمعی از کاسب های خیابان فردوسی که شغل چند ساله شان خرید و فروش در بازار آزاد است بیانگر آن است که مردم باید محتاط باشند و فریب این کانال های تلگرامی را نخورند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала