واکنش های رسانه های غربی نسبت به مرگ آیت الله هاشمی شاهرودی

© Sputnik / Aleksey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش های رسانه های غربی نسبت به مرگ آیت الله هاشمی شاهرودی
واکنش های رسانه های غربی نسبت به مرگ آیت الله هاشمی شاهرودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران در مراسمی ویژه تشییع جنازه شد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های خبری غربی رویترز، بی.بی.سی و یورونیوز اندکی پس از انتشار خبر درگذشت آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، ضمن بازتاب این رویداد زندگینامه وی را مورد بررسی قرار دادند.
رویترز در این باره نوشت: آیت الله محمود هاشمی شاهرودی یکی از روحانیون بلند پایه ایران و رئیس سابق دستگاه قضایی که 70 سال داشت ، یکی از افراد نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی ایران بود.
به نوشته این رسانه انگلیسی، آیت الله شاهرودی تا سال 2009 میلادی (1388) به مدت یک دهه ریاست دستگاه قضایی ایران را برعهده داشت و در این دوران اصلاحاتی در این دستگاه بوجود آورد.
شبکه خبری یورونیوز در تارنمای خود درباره وی نوشت:آیت الله شاهرودی پس از درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در امرداد سال 1396 از سوی رهبر ایران به‌ عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.
تارنمای خبری بی.بی.سی در بخشی از گزارش خود خاطرنشان کرد: هاشمی شاهرودی در سال 1373 به عضویت شورای نگهبان درآمد و از سال 1378 به مدت یک دهه رئیس قوه قضاییه ایران بود.
این رسانه انگلیسی در ادامه نوشت:آیت الله شاهرودی در سال 1396 به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد، وی همچنین نماینده مجلس خبرگان و نایب رئیس آن بود.
یادآور می شود آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی پس از مدت ها تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه در سن 70 سالگی دار فانی را به وداع گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378تا 1388 از سوی رهبر ایران بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر ایران بر عهده داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала