چه تسلیحات مهمی در رزمایش سپاه حضور داشتند؟

© AP Photo / Hasan Sarbakhshianچه تسلیحات مهمی در رزمایش سپاه حضور داشتند؟
چه تسلیحات مهمی در رزمایش سپاه حضور داشتند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رزمایش پیامبر اکرم (ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه ، مین های بومی ضد بالگرد ایرانی استفاده شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری میزان، دیروز مرحله پایانی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه، با حضور فرماندهان ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه، در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.

این مرحله از رزمایش ۳ ساعت طول کشید و در دو مرحله صورت گرفت. در موج اول ابتدا از شناور‌های مردمی برای پوشش استفاده شد و پس از آن غواص‌ها عملیات خود را علیه مواضع دشمن فرضی آغاز کردند. در موج دوم نیز عملیات آغاز شد و نیرو‌های عمل‌کننده با استفاده از مهمات جنگی، رزمایش را ادامه دادند.

آغاز مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی سپاه درخلیج فارس - اسپوتنیک ایران
برگزاری مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی سپاه درخلیج فارس

تسلیحات مهمی که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند، به این شرح است:
مین‌های ضدبالگرد
مین‌های بومی ضدبالگرد ایرانی که اخیرا به بهره‌برداری عملیاتی رسیدند. این مین‌ها که در مناطق حساس برای جلوگیری از نفوذ بالگرد استفاده می‌شوند، قابلیت قابلیت کنترل از راه دور را دارند.
توپخانه هوشمند
در این رزمایش، یگان توپخانه با اجرای آتش سنگین، از یگان‌های عمل کننده در خاک دشمن پشتیبانی کردند. این یگان با انواع گلوله‌ها، توپ‌های هوشمند و نقطه‌زن و راکت‌انداز‌های کاتیوشا مواضع دشمن فرضی را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.
تله انفجاری
یگان تخریب و مهندسی نیروی زمینی سپاه در جریان رزمایش روز گذشته با ایجاد تله‌های انفجاری بزرگ در عقبه نیرو‌های دشمن، بزرگ‌ترین انفجار و تخریب‌های رزمایش را انجام دادند.
نفربر‌های دو زیست
نفربر‌های دو زیست BMP برای اولین بار، قابلیت‌های برجسته خود را به نمایش گذاشتند. این نفربر‌ها با خروج از لندینگ کرافت به صورت شناور بر روی آب، مسافت دریا تا ساحل را طی کرده و با تخلیه تکاوران در ساحل، آزادسازی مناطق خودی تحت تصرف دشمن را تمرین کردند. این نفربر‌ها همچنین توپ‌های ۳۰ میلی‌متری به سمت اهداف تعیین شده شلیک کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала