ایران هیچگاه نگفته است که اسرائیل را نابود می کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevایران هیچگاه نگفته است که اسرائیل را نابود می کند
ایران هیچگاه نگفته است که اسرائیل را نابود می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران اعلام کرد که هیچگاه کشورش به دنبال درگیری نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفتگو با هفته‌نامه لوپوئن فرانسه مشکل منطقه را عربستان سعودی دانست.
ظریف همچنین افزود: عربستان در هر جایی که اقدامی را انجام می‌دهد فقط با انگیزه خصومت با ایران است. (این کشور) تلاش دارد با حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس، ایران را از خاورمیانه محو کند یا حداقل منزوی نماید.

مچ اندازی موساد و وزارت اطلاعات ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مچ اندازی موساد و وزارت اطلاعات ایران

وی همچنین گفت: ما هیچ وقت به دنبال درگیری، با هیچ کس نبوده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع همکاری با همه کشورهای منطقه خلیج فارس بوده است. برعکس، عربستان سعودی بوده است که به دنبال درگیری با ایران در خاورمیانه می باشد و این کار را با حمله به یمن و یا محاصره یمن انجام داده است.
وزیر خارجه ایران در خصوص اسرائیل نیز گفت: ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. ظریف در ادامه با این پرسش مواجه شد که رئیس جمهور سابق، محمود احمدی نژاد در سال 2007 (در مورد نابودی اسرائیل صحبت نمود). که این دیپلمات ایرانی در پاسخ اظهار داشت: نه، وی نیز چنین حرفی نزده است. وی حرف امام (خمینی) را یادآوری کرد که گفته بود: " اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد ". وی نگفته بود که " می خواهد آنرا نابود کند! "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала