برگزاری مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی سپاه درخلیج فارس

© Wikipedia / MrInfo2012آغاز مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی سپاه درخلیج فارس
آغاز مرحله نهایی رزمایش نیروی زمینی سپاه درخلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه صبح امروز شنبه با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی‌های نوین دفاعی » در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآغاز این مراسم گفت: این رزمایش که از 24 آذر ماه آغاز شده امروز در مرحله نهایی با هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین شده ادامه پیدا می کند.
سردار محمد خاکپور افزود: دراین رزمایش یگان‌های واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شرکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروی زمینی سپاه در سطح راهبردی، دفاعی بوده و متناسب با تهدیدات احتمالی دشمنان صورت می‌ گیرد.
وی ادامه داد: این رزمایش در سطح عملیاتی تهاجمی بوده، به این معنا که اگر دشمن بخواهد به تهدید و اعمال آن روی بیاورد، ما سراسر تهاجمی و آفندی خواهیم شد و هدف‌ها را در عمق جبهه دشمن تعقیب می‌ کنیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: دراین رزمایش یگان‌های برگزیده نیرو اعم از واکنش سریع، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپاد‌های رزمی و شناسایی، بالگرد‌های هجومی، ترابری و بارریز، جنگال، مکانیزه، واحد‌های مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مشارکت دارند.
سردار خاکپور یاد آور شد: این رزمایش شامل اجرای عملیات آبی- خاکی، سرپل گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن را بوده و قابلیت‌های آن در یک سیستم رزمی به هم پیوسته و شبیه به صحنه‌های واقعی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 مورد ارزیابی قرار می گیرد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه این رزمایش از سلسله رزمایش‌های ابلاغی و سالیانه نیروی زمینی سپاه است ، تصریح کرد: در این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می شود.
سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و فرماندهان نیروهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم آغاز این رزمایش در جزیره قشم حضور داشتند.

ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد خلیج فارس شد - اسپوتنیک ایران
ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد خلیج فارس شد

دیروز خبرنگاران آمریکایی حاضر بر روی ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) گزارش دادند که کشتی های نیروی دریایی ایران، موشک هایی را بصورت نمایشی در نزدیکی ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده، که روز جمعه وارد خلیج فارس شدند، شلیک کردند.
ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای جان سی ۲۳ (یو اس اس جان سی ستنیس) روز جمعه با عبور از تنگه هرمز، وارد خلیج فارس شدند.
این نخستین بار در هشت ماه اخیر است که ناوهای جنگی هواپیمابر ایالات متحده پس از خروج این کشور از توافقنامه هسته ای با ایران در ماه مه 2018 و از سرگیری تحریم ها علیه تهران وارد خلیج فارس می‌شوند.
روز جمعه مقامات ایران در خصوص امکان بستن تنگه هرمز که از طریق آن یک سوم نفت تولیدی در جهان جابجا می شود، هشدار داده بودند.
علاوه بر این، هفته گذشته، سرتیپ حسین سلامی، معاون فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت که موشک های بالستیک ایران، ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را از هرگونه مزیتی در خاورمیانه محروم کرده اند. وی همچنین افزود: توسعه موشک های بالستیک ایران به آزادی عمل ناوهای هواپیمابر ایالات متحده در منطقه پایان داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала