اجرای حکم اعدام سلطان قیر ایران

© Fotolia / BillionPhotosاجرای حکم اعدام باقری به جرم فساد فی الارض
اجرای حکم اعدام باقری به جرم فساد فی الارض - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمیدرضا باقری درمنی که به جرم افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بود، صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: صبح امروز اول دیماه 1397، حکم حمیدرضا باقری درمنی فرزند محمدباقر معروف به سلطان قیر ایران که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم گردیده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

 

برپایه این گزارش،‌پرونده حمیدرضا باقری درمنی و مرتبطین وی که مشتمل بر 156 جلد و بیش از 25 هزار برگ می‌باشد، با شکایت شرکت پالایش نفت جی، بانک ملی، بانک گردشگری، صرافی اقتصاد نوین و سامان مجد در دادسرای عمومی و انقلاب تهران رسیدگی شده است.

باقری درمنی در سالیان متمادی با تشکیل باند، به اقدامات مجرمانه‌ای دست زده است و با اعمال متقلبانه، جعل، تبانی، پرداخت رشوه به کارکنان چند دستگاه و تشکیل شرکت‌های صوری و کاغذی متعدد از جمله شرکت قائم کوثر، شرکت محمد بازرگانی شایان، شرکت پرشین به‌گستر، شرکت شکوه آبیده و شرکت آریا برج هرم از شکات فوق جمعاً 10/078/171/400/000 ریال معادل یک هزار و هفت میلیارد و هشتصدوهفده میلیون و یکصد و چهل هزار تومان کلاهبرداری کرده است.

در رسیدگی به پرونده مشخص شد از 47 سند جعلی برای اخذ ضمانت‌نامه بانکی و یا ترهین معامله و 36 فقره ضمانت‌نامه جعلی و 102 فقره ضمانت‌نامه بدون پشتوانه، 33 فقره چک‌های مخدوش با مبالغ سنگین و جعل در اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد کشور استفاده کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала