روحانی : عصر دیکتاتوری سیاسی آمریکا در خاورمیانه، روبه پایان است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی : عصر دیکتاتوری سیاسی آمریکا در خاورمیانه، روبه پایان است
روحانی : عصر دیکتاتوری سیاسی آمریکا در خاورمیانه، روبه پایان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه به آنکارا سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مسئولان وزارت خارجه ترکیه و مسوولان سفارت ایران در آنکارا از حسن روحانی رییس جمهور ایران در فرودگاه آنکارا استقبال کردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه، وزیر نفت و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت، محمود واعظمی رییس دفتر رییس جمهوری، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی ایران، در این سفر، حسن روحانی رییس جمهور ایران را همراهی می‌کنند و اسناد مهمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حضور رؤسای جمهوری دو کشور امضاء خواهد شد.
روحانی پیش از عزیمت به ترکیه، مواضع ترکیه و شخص اردوغان در ماه‌های اخیر در برابر توطئه تحریم آمریکا علیه ایران را خوب و قاطع دانسته و بیان داشت: ترکیه اهمیت خاصی برای ما دارد و به عنوان کشور دوست و مهم و تاثیرگذار در منطقه دارای اشتراکات زیاد فرهنگی و تاریخی و دینی هستیم.
روحانی خاطر نشان کرد: اکثر کشورهای همسایه ما از جمله ترکیه به روشنی به آمریکا اعلام کرده اند که عصر دیکتاتوری سیاسی آمریکا دیگر تمام شده است. آمریکا دیگر قدرت این را ندارد که دیکتاتوری خود را به منطقه و ارتباطات بین کشورها و ملت ها از فاصله چندین هزار کیلومتری دیکته کند.

اتحادیه ایران و ترکیه - دغدغه آمریکا و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اتحادیه ایران و ترکیه - دغدغه آمریکا و اسرائیل

روحانی گفت: در این سفر مباحث دوجانبه، منطقه ای، جهانی و بین المللی انجام خواهد شد و عمده مباحث مرتبط با همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور از قبیل: بانکی، تجاری، مسائل انرژی، نفت و گاز نیز طرح و اسنادی امضاء خواهد شد.
روحانی در خصوص تلاش های طرفین برای رسیدن به حجم روابط سالانه ۳۰ میلیارد دلار تاکید کرده و خاطر نشان نمود: اگر موانعی در زمینه روابط دوجانبه اعم از گمرکات و صنعتی وجود داشته باشد با مذاکره حل و فصل خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала