خودروهای داخلی به چه قیمت هایی به فروش خواهند رسید؟

© Photo / Thomas Jaehnelخودروهای داخلی به چه قیمت هایی به فروش خواهند رسید؟
خودروهای داخلی به چه قیمت هایی به فروش خواهند رسید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس توافقات انجام شده بین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، خودروسازان و قطعه سازها، قیمت خودروهای داخلی ایران با میانگین ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کسب درآمد آمریکا از صادرات به ایران پس از تحریمات - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کسب درآمد آمریکا از صادرات به ایران پس از تحریمات
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان به نوعی آزاد بوده و خودروسازان می‌توانند خود نسبت به تعیین قیمت این محصولات اقدام نمایند. در مورد خودروهای کمتر از ۴۵ میلیونی نیز مقرر شده سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار نسبت به کشف قیمت و ابلاغ نرخ‌های جدید اقدام کنند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازمان حمایت، خودروسازان و قطعه‌سازان در نهایت بر سر افزایش میانگین ۷۰درصدی قیمت خودروها توافق کرده‌اند.
به‌عنوان مثال، پراید ۱۳۱ که در حال حاضر قیمتی حدود ۲۳ میلیون تومان در کارخانه دارد، احتمالا مشمول افزایش قیمت ۵۰ درصدی خواهد شد و این یعنی قیمت آن به ۳۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. در حال حاضر قیمت پراید ۱۳۱ در بازار حدود ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و بنابراین افزایش ۵۰ درصدی، فاصله قیمت کارخانه و بازار آن را از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فعلی به یک میلیون تومان کاهش می‌دهد.
در بین دیگر خودروهای زیر ۴۵ میلیونی، پژو ۲۰۶ به احتمال فراوان بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. اگر همان عدد میانگین ۷۰درصدی را برای ۲۰۶ لحاظ کنیم، قیمت تیپ ۲ این محصول در کارخانه به بیش از ۶۱ میلیون تومان خواهد رسید. همچنین تیپ ۵ پژو ۲۰۶ نیز پس از اعمال افزایش قیمت ۷۰ درصدی احتمالی، قیمتی برابر با ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در کارخانه خواهد داشت؛ در نتیجه، فاصله قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۶ بسیار کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، تیبا نیز احتمالا با افزایش قیمتی بالاتر از نرخ حداقل، مواجه می‌شود.
پراید ۱۳۱: ۳۹۵۰۰۰۰۰
تیبا معمولی: ۴۷۰۰۰۰۰۰
تیبا۲: ۵۳۰۰۰۰۰۰
پژو ۴۰۵: ۵۶۰۰۰۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیب ۲: ۶۱۰۰۰۰۰۰
تندر ۹۰: ۷۵۰۰۰۰۰۰

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала