واکنش ظریف به سخنان وزیر خارجه آمریکا

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش ظریف به سخنان وزیر خارجه آمریکا
واکنش ظریف به سخنان وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر به ادعای وزیر خارجه امریکا درباره نقض قطعنامه‌ 2231 این شورا از سوی تهران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نوشت: در جدیدترین شیوه تمسخر شورای امنیت، پمپئو درخصوص نقض قطعنامه 2231 گزافه گویی کرد و سپس نقشه راهی برای نقض بیشتر این قطعنامه ارائه داد.
وی افزود: او آمریکای منزوی را به نخستین عضو دائمی شورای امنیت بدل کرد که کشورها را به علت پایبندی به قطعنامه‌ها، ملامت می‌کنند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل ادعای نقض قطعنامه‌ 2231 این شورا از سوی تهران را مطرح کرد و خواستار تحریم ایران شده بود. 

پمپئو بار پس از خروج آمریکا از برجام اتهام‌های جدیدی را مطرح کرد و با بکارگیری سیاست ارعاب، تلاش کرد تا همراهی دیگر کشورها علیه ایران را جلب کند.
قطعنامه 2231 سال 2015 پیرو برجام به تصویب رسید و همه‌ی قطعنامه‌های قبلی از جمله قطعنامه 1929 (مصوب سال 2010) را لغو کرد.
شورای امنیت در قطعنامه لغو شده 1929 ایران را از هرگونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک منع کرده بود. این در شرایطی است که متن قطعنامه 2231 هیچ‌گونه الزام حقوقی درخصوص مسئله آزمایش‌های موشکی ندارد.
ایران بارها گفته است که برنامه دفاع موشکی مشروع خود را قابل مذاکره نمی‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала