درخواست ایران از شورای امنیت برای یادآوری مسئولیت آمریکا در قبال برجام

© REUTERS / Mike Segarدرخواست ایران از شورای امنیت برای یادآوری مسئولیت آمریکا در قبال برجام
درخواست ایران از شورای امنیت برای یادآوری مسئولیت آمریکا در قبال برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد غلامعلی خوشرو از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که توجه آمریکا را به مسئولیت خود برای خروج از برجام جلب نماید.

به گزارش اسپوتنیک، وی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان داشت: « اجرای برجام چالش جدی را برای مسئولین در زمینه اقدام یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و خروجش از برجام و از سرگیری تحریم های غیر قانونی علیه ایران ایجاد کرده است. این پدیده نقض قطع نامه ای است که از تمامی کشورها می خواهد بدون استثناء از جمله آمریکا نه تنها اقدامات لازم را برای حمایت برجام بلکه انجام داده بلکه از اقداماتی که مانع از اجرای آن می شود خودداری نمایند. در این ارتباط شورای امنیت باید اقدامات غیر قانونی آمریکا را به عنوان نقض قطع نامه محسوب کرده و مسئولیتش را یادآوری نماید.»

پمپئو: تحریم ارسال اسلحه به ایران نباید قطع شود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: تحریم ارسال اسلحه به ایران نباید قطع شود

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала