ایرانی‌ها از سفر به گرجستان خودداری کنند

© AFP 2023 / Atta Kenareایرانی‌ها از سفر به گرجستان خودداری کنند
ایرانی‌ها از سفر به گرجستان خودداری کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ایران از اتباع این کشور خواست که فعلا از سفر به گرجستان خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از اتباع ایرانی خواست تا فعلا از سفر به گرجستان خودداری کنند.

قاسمی گفت: در صورت عدم نیاز و عدم اجبار در شرایط فعلی از رفتن به گرجستان خودداری کنید، تا ما بتوانیم در سازوکاری مشخصی علت و چرایی اینکه دولت گرجستان برای اتباع ایرانی فراهم کرده است را بررسی و حل کنیم.

وی درباره برنامه وزارت امور خارجه برای پناهجویان ایرانی همچنین برخورد گرجستان با یک خانم ایرانی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره همه ایرانیان در همه نقاط جهان سیاست مشخص و روشن است. حمایت از حقوق مسلم ایرانیان در قبال سایر کشورها و سایر دولت‌ها است. تا جایی که ممکن است، وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف جهان حقوق شهروندان ایرانی را دنبال می‌کند.

بهرام قاسمی ادامه داد: با حساسیت ویژه‌ای برای بعضی از مشکلاتی که در مرزهای هوایی و زمینی گرجستان برای برخی از ایرانیان به وجود آمده است در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم. طی چند روز گذشته سفیر گرجستان به وزارت امور خارجه احضار شد و برنامه‌های دیگری هم را در دستور کار داریم. موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم برای ما این مسائل بسیار حساس است. درباره خانمی که اخبار ش در رسانه‌ها پخش شد از دیروز با جدیت در حال بررسی هستیم. در تفلیس سفارت ما ماموریت گرفته که به طور مشخص این موضوع را پیگیری کند. مسائل را دنبال خواهد کرد. طی هفته‌های گذشته تعدادی از شهروندان از این مرزهای هوایی و زمینی گرجستان دیپورت شدند که من رفتار و سیاست دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهم. هنگامی که سفیر گرجستان را احضار کردیم، نارضایتی خود را اعلام کردیم و برنامه‌های دیگری در دستور کار داریم که طی دو روز آینده اعلام می‌شود.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала