بارورسازی ابرها در ایران

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر باران پاییزی
باران پاییزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران، باران فقط با بارورسازی ابرها می بارد؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران،  وزیر نیرو ایران از افزایش میزان بارندگی در پاییز امسال سخن گفت و اظهار داشت میزان بارش‌ها در مقایسه با میانگین درازمدت کشور که 45 میلی‌متر بوده، 85 درصد افزایش داشته است.

چهار کشته در پی بارش شدید باران در شمال ایران - اسپوتنیک ایران
چهار کشته در پی بارش شدید باران در شمال ایران + ویدئو

پیشتر فرمانده هوافضای سپاه گفته بود که سال گذشته درباره بارورسازی ابر‌ها اعلام کردیم آمادگی کمک به سازمان‌های مربوطه را داریم و در همین ارتباط یکی از دانشگاه‌های کشور اعلام کرد که توانایی تولید ماده اصلی این فناوری را دارد.حاصل آن تلاش، تولید  ماده با کیفیت بالا و در سطح استاندارد‌های جهانی است.

در همین خصوص یکی از معاونان وزیر نیرو اعلام کرده بود به دلیل اینکه هواپیما‌های آنتوف را در اختیار نداریم، در حال حاضر شرایط انجام این کار وجود ندارد، چرا که این امر هزینه‌های هنگفتی برای ما در بر خواهد داشت و باید از شرکت‌های دیگر هواپیما‌ها را اجاره کنیم.

به نظر می‌رسد با حل مشکلات مربوط به بکارگیری هواپیمای مخصوص برای بارور کردن ابر‌ها و همچنین تولید ماده اصلی این فناوری، دیگر مشکلی پیش روی بارورسازی ابر‌ها توسط نیروی هوافضای سپاه وجود نداشته باشد.

 هرچند بعضا در فضای مجازی گفته می شود بارش‌ها اخیر بی ارتباط با مسئله بارورسازی ابرها نیست اما تا کنون هیچ مرجع رسمی چنین امری را تائید نکرده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала