دستور وزیر راه ایران برای تشکیل ستاد بحران

© AFP 2023 / Pouria Pakizeh/ISNAدستور وزیر راه ایران برای تشکیل ستاد بحران
دستور وزیر راه ایران برای تشکیل ستاد بحران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه ایران در پی زمین لرزه در غرب این کشور، دستور تشکیل ستاد بحران در این وزارتخانه صادر کرد.

جزئیات زمین لرزه شدید در کرمانشاه + عکس - اسپوتنیک ایران
جزئیات زمین لرزه شدید در کرمانشاه + عکس
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران پس از وقوع زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه در دستوری فوری خواستار تشکیل ستاد بحران در این وزارتخانه شد.

وزیر راه و شهر سازی ایران به علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن را مسئول و نماینده تام الاختیار این وزراتخانه در ارزیابی خسارت و اقدام عاجل در کمک به امداد و نجات و سپس اسکان آسیب دیدگان شده زمین لرزه شب گذشته در غرب ایران اعلام کرد.

به نقل از تسنیم؛ محمد اسلامی همچنین خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران نیز دستور داد تا ارزیابی دقیق و اقدام فوری برای بازگشایی راه هایی که احتمالا بسته شده صورت گرفته و همچنین امکان امداد و کمک رسانی نیز فراهم شود.

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ایران از سوی محمد اسلامی مامور رسیدگی به ابعاد زلزله برای اقدام لازم و پیش بینی لرزش های احتمالی بعدی و ارایه گزارش های دقیق در این خصوص شد.

شب گذشته زمین لرزه ای به قدرت 6.4 ریشتر در استان کرمانشاه رخ داد. این زمین لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته است. در پی وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های سپاه، ارتش و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. همچنین وزیر کشور در پیامی به رئیس سازمان مدیریت بحران از او خواست نجات جان هموطنان و امداد و اسکان زلزله‌زدگان در محیط‌های امن درصدر اقدامات آن ستاد قرار گیرد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала