پروژه جدید وزارت راه و شهرسازی برای بهبود آلودگی هوای تهران

© Photo / Thomas Jaehnelپروژه جدید وزارت راه و شهرسازی برای بهبود آلودگی هوای تهران
پروژه جدید وزارت راه و شهرسازی برای بهبود آلودگی هوای تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چارچوب اجلاس بین المللی و نمایشگاه « هفته ی حمل و نقل روسیه ۲۰۱۸» که در مسکو برگزار می شود، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران گفتگویی اختصاصی با اسپوتنیک داشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر راه و شهرسازی ایران در پاسخ به این سوال که تهران به عنوان یکی از پرجمعیت چطور با ترافیک جاده ای مبارزه کرده و چطور می خواهد که این مشکل را حل و فصل نماید، گفت: « برای حل این مشکل ما سه برنامه طراحی کردیم. طرح اول کاهش حجم بار اتومبیل ها با در نظر گرفتن توسعه و ایجاد شبکه های جدید مترو در پایتخت است. در اینجا کار جدی در جریان است. امروز مترو تهران نقش مهم و تعیین کننده ای در کاهش جریان مسافران دارد. پروژه دوم، ایجاد خط اتوبوس های پرسرعت یا باصطلاح متروبوس یا بی آر تی است که در مسیر ها ویژه حرکت می کنند و عملکرد بسیار بالایی دارند. این تا حد زیادی به افزایش بهره وری از خدمات اتوبوس رانی و همچنین کاهش زمان حمل و نقل مسافر کمک می کند. این سرویس سرعت حمل و نقل مسافر را ۳۰ درصد بیشتر می کند.

دوچرخه هوشمند-ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
برای کاهش ترافیک، پا بزن!

پروژه سوم که وزارت راه و شهرسازی ایران توسعه می دهد ، گسترش راه آهن حومه شهری است که به کاهش ۴۰ درصدی حجم اتوبوس ها و اتومبیل ها در تهران کمک می کند. بدین ترتیب نه تنها مشکل تراکم در خیابان های تهران حل شده بلکه اوضاع آلودگی هوا نیز بهتر شده و سطح کیفیت زندگی افراد بهبود می یابد.
پیشتر برنامه توسعه شهری بر حمل و نقل اتومبیلی استوار بود. اکنون توسعه راه آهن حومه شهری درکل ۱۰ کلان شهر ایران، یکی از برنامه های اولیه ماست. خطوط راه آهن باید جایگزین تعداد زیادی از مسیر های اتومبیل رو شود.

گفتنی است، آقای مهندس محمد اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی ایران به دعوت همتای روسی خود وزیر حمل و نقل روسیه به همراه هیئتی به مسکو سفر نموده اند تا به گفتگو در زمینه انجام پروژه های ریلی و ترابری میان دو کشور و راه های توسعه کریدور شمال-جنوب بپردازند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала