بررسی گسترش لیست سیاه مربوط به ایران در شورای امنیت

© Fotolia / Сmfotoworksبررسی گسترش لیست سیاه مربوط به ایران در شورای امنیت
بررسی گسترش لیست سیاه مربوط به ایران در شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه 28 کشور اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که امکان توسعه لیست سیاه مربوط به ایران را در ارتباط با حادثه آماده سازی برای حمله به گروهک مخالف جمهوری اسلامی در دانمارک بررسی نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، منبع اروپایی در حاشیه اجلاس شورای امنیت که روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد، به خبرنگاران در این خصوص اطلاع داد.
وی بیان داشت: " بله، وزرا می خواهند تا توسعه لیست سیاه بررسی شود." این دیپلمات مشخص نکرد که چه وقت ممکن است تصمیم اتخاذ گردد و چند نفر به این لیست اضافه خواهند شد.
این منبع تاکید نمود که لیست سیاه شورای امنیت در خصوص ایران هیچ ارتباطی به برجام ندارد. این لیست در ارتباط با اتهام نقض حقوق بشر توسط تهران ایجاد شده و به قوت خود باقیست.
در پایان ماه اکتبر پلیس امنیت دانمارک اعلام کرد که به مامور ایران در سازمان دهی حمله به رهبر گروهک جدایی طلب " جنبش عربی مبارزه برای آزادی اهواز" مشکوک است. در این ارتباط شهروند نروژی ایرانی الاصل در گوتنبرگ سوئد درتاریخ 21 اکتبر بازداشت شد.
لیست سیاه مربوط به ایران در سال 2011 توسط شورای امنیت تهیه شد. 82 نفر در آن جای دارند و همچنین ممنوعیت ارسال ابزار فنی به ایران را که ممکن است برای سرکوب داخلی استفاده می شود را نیز شامل می گردد. از آن زمان ، این تحریم ها هر ساله تمدید می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала