اعتراض ارتش ایران به جابه جایی نام خلیج فارس و عربی توسط فرمانده فرانسوی

© Fotolia / Peyman Kaiediاعتراض ارتش ایران به جابه جایی نام خلیج فارس و عربی
اعتراض ارتش ایران به جابه جایی نام خلیج فارس و عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش ایران بیان داشت : ارتش ایران به اقدام فرمانده نیروی فرانسوی در اقیانوس هند درباره تحریف نام خلیج فارس اعتراض کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد که اعتراض به اقدام فرمانده نیروهای فرانسوی در اقیانوس هندش درباره تحریف نام خلیج فارس با استقبال کشورهای عضو سمینار آیونز مواجه شد.
دریادار دوم خلبان جانباز بهرام عسگریان افزود: آدمیرال مالتر فرمانده نیروهای فرانسوی در اقیانوس هند حین سخنرانی خود در اجلاسیه فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از عنوان جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرده بود که اعتراض به این اقدام با استقبال کشورهای عضو مواجه شد.
این مقام در خصوص تاریخچه تشکیل سمینار آیونز توضیح داد و بیان داشت: از طرف فرماندهی نیروی دریایی هند برای دهمین سالگرد تاسیس آیونز سمپوزیوم فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند دعوت شده بودیم.
وی شرح داد که از سال ۲۰۰۸ هند میزبان این سمپوزیوم است چراکه بیشترین ساحل را داشته و نیروی دریایی قدرتمندی دارد و افزود: سمپوزیوم آیونز به صورت دوسالانه برگزار می شود و روی نقشه دنیا برخلاف عقربه های ساعت، اجرای سمپوزیم به یک کشور واگذار می شود و تاکنون هند، استرالیا، امارات، آفریقای جنوبی و غیره از جمله روسای اجلاس بودند و در سال ۲۰۱۸ ریاست و انجام اجلاس به ایران واگذار شد.

ماه عسل روابط نظامی ايران و ايتاليا تا كنون چه بوده است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماحصل روابط نظامی ايران و ايتاليا تا كنون چه بوده است؟

معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان اینکه در سال ۲۰۱۸ اجلاس باشکوهی در تهران برگزار شد، وجود کارگروه امنیت دریایی، مبارزه با تروریسم و مقابله با دزدی دریایی در دریا و اقیانوس هند را از جمله اهداف برپایی این سمپوزیوم برشمرد.
معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: آدمیرال پالتر فرمانده نیروهای فرانسوی در سخنرانی خود به اهمیت اقیانوس هند و منافع این کشور اشاره و در ادامه نام خلیج فارس را تحریف و از آن به عنوان خلیج عربی یاد کرد.
دریادار دوم عسگریان  اقدام در ادامه افزود: در پایان سخنرانی و در فرصت پرسش و پاسخ حضار، به اقدام نماینده فرانسه اعتراض و مطرح کردم با آنکه برابر تمام اسناد بین المللی و تایید سازمان ملل، نام خلیج فارس تایید شده است، علت این تغییر نام و تحریف چه بوده است که نماینده فرانسه پاسخ قانع کننده ای به سئوال و اعتراض من نداد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала