احضار وزیر امور خارجه ایران به مجلس

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky احضار وزیر امور خارجه ایران به مجلس
احضار وزیر امور خارجه ایران به مجلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اظهارات جنجالی وزیر امور خارجه ایران درباره پولشویی در ایران و عدم ارائه مستندات، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس این کشور از دعوت وی به این کمیسیون برای ارائه توضیحات خبر داد.

واکنش وزارت خارجه ایران به جنجال اظهارات ظریف - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه ایران به جنجال اظهارات ظریف
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند".

این سخنان ظریف درباره پولشویی گسترده در ایران طی روزهای گذشته با واکنش‌های زیادی از جمله انتقادات نمایندگان شاخص مجلس، کارشناسان سیاسی مواجه شده و آنها خواستار ارائه مستندات او شدند.

امروز شماری از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار احضار وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران شدند.

برهمین اساس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در واکنش به این درخواست اعضای این کمیسیون گفت که از وزیر امور خارجه دعوت شده تا با حضور در این کمیسیون مستنداتی درباره ادعایش پیرامون پولشویی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه صحبت‌های آقای ظریف پیرامون پولشویی، غیرکارشناسی شده و غیر مستند است، اظهار داشت: باید روشن‌گری در حوزه پولشویی و مطلبی که آقای ظریف مطرح کرده است، صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در طول دوره‌ای که بنده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هستم و جلساتی را پیرامون موضوعات مختلف با آقای ظریف داشته‌ایم، هیچ وقت ایشان چنین موضوعی را در کمیسیون مطرح نکرده است.

فلاحت‌پیشه افزود: به هر حال هر موضوعی در نهایت در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد، مستنداتی پیرامون آنها ارائه می‌شود و تاکنون نیز چنین موضوعی پیرامون ادعایی که آقای ظریف مطرح کرده، در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала