تکذیب ماجرای سوزاندن سگ های اهواز + ویدئو

© AFP 2023 / Josh Edelsonتکذیب ماجرای سوزاندن سگ های اهواز + ویدئو
تکذیب ماجرای سوزاندن سگ های اهواز + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی‌ بر سوزانده شدن لاشه ۳۰۰ سگ در اطراف اهواز واکنش‌های بسیاری در بین کاربران شبکه های اجتماعی در پی داشت. در همین رابطه امروز اداره کل محیط زیست خوزستان در اطلاعیه ای سوزاندن لاشه‌های ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه پردیس اهواز را تکذیب کرد.

گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله اینترنتی برترین ها، نخستین واکنش‌های از سوی فعالان حقوق حیوانات مطرح شد که خبرگزاری ایسنا به نقل از نیما حسین‌زاده، فعال حقوق حیوانات نوشت: سه، چهار روز پیش عوامل شهرداری اهواز بیش از 200 قلاده سگ را در منطقه مهدیس کشته‌اند و شهروندان مشاهده کرده‌اند که بیش از 200 سگ آتش زده شده‌اند، اما نمی‌دانیم این سگ‌ها قبل از آتش زدن، به‌وسیله تیراندازی کشته شده‌اند یا با سم آنها را مسموم کرده‌اند.
علی بنی عگبه، رئیس اداره محیط زیست اهواز هم به ایرناپلاس گفت: کارشناسان اداره محیطزیست به محل رفته‌اند و خبر اعلام شده صحت ندارد و در محل تنها لاشه سه سگ مشاهده می‌شود که در کنار زباله‌های سوزانده شده سوخته است.
وی ادامه می‌دهد: معمولاً افرادی که زباله را بازیافت می‌کنند، آنچه را به دردشان می‌خورد جمع می‌کنند و بقیه را می‌سوزاند و لاشه سه سگ در مجاورت بوده که سوخته است. کارشناسان محیط زیست نیز بررسی کرده‌اند، موضوع صحت ندارد.
محمدرضا قنواتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز این موضوع را کذب اعلام می‌کند و می‌گوید: فردی که در فیلم در مورد سوزاندن لاشه سگ‌ها صحبت می‌‎کند را کاملاً می‌‎شناسد و او کارمند اخراجی فضای سبز است که چند ماه پیش از شهرداری اخراج شده است و قصد و نیتش از انتشار این خبر و فیلم مشخص نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала