اعتراض نسبت به تحریم های آمریکا+عکس

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش ها نسبت به تحریم های ضد ایرانی آمریکا
واکنش ها نسبت به تحریم های ضد ایرانی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنرمندان ایرانی در هشتگ اعتراضی نسبت به تحریم های آمریکا واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، گروهی از هنرمندان از جمله شماری از چهره‌های مطرح سینمای ایران، سه شنبه پانزدهم مرداد، با انتشار یک ویدیو ـ که روایتی از زندگی سخت کودکان سرطانی ـ تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را به چالش کشیدند.

تحریم‌هایی که در حوزه بانکی به منزله عدم امکان تأمین مالی برای خرید داروست و در واقع هرچند دارو و غذا مستقیم تحریم نشده، در عمل با توجه به آنکه امکان تأمین مالی برای آنها به واسطه تحریم‌های بانکی وجود ندارد، مستقیم دارو و غذا نیز مشمول تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا شده است.

رضا کیانیان، پرویز پرستویی، رخشان بنی اعتماد، لیلی رشیدی، سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، باران کوثری، الهام کردا، محسن کیایی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، نرگس آبیار، پردیس احمدیه و… این ویدیو را منتشر و این صدا را تقویت کرده‌اند تا هم‌صدایی‌شان به شنیده شدنِ این اعتراض انسانی به گوش جهانیان منجر شود.

پیامی با زیرنویس انگلیسی که مخاطبش مشخص است و انتظار می‌رود با انعکاس در رسانه‌های جهان، بتواند نگاه افکارعمومی جهان را متوجه آنچه امروز سیاستمداران آمریکا برای ایران رقم می‌زنند، کند.



در توضیح این ویدیو آمده بود:

«تحریم بانكي فقط يك اقدام و يك خبر در خبرگزاری‌ها نیست. تحریم بانكي یعنی مرگ کودکان سرطانی ايران به خاطر ممنوع شدن فروش دارو.

 Placing sanctions on Iranian banks is not just an act or a story in news agencies. Sanctioning Iran means the death of young children with cancer.»

 

و این نوشته را با هشتگ #SanctionsTargetMe همراه کرده‌اند. این هشتگ می‌تواند مورد استفاده تک تک شهروندان ایران قرار گیرد که هدف مستقیم تحریم‌های آمریکا هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала