وزیر سابق راه ایران چالش جدید شهرداری تهران

© Photo / The Islamic Republic Of Iran Railwaysوزیر سابق راه ایران چالش جدید شهرداری تهران
وزیر سابق راه ایران چالش جدید شهرداری تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارنامه ناموفق عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی ایران و توقف پروژه‌های عمرانی نشان از این دارد که حضور وی در شهرداری تهران نیز همین روند ادامه پیدا می‌کند و شهروندان تهرانی باید در انتظار روزهای سخت باشند.

تهران - اسپوتنیک ایران
انتخاب شهردار تهران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی ایران طی 5 سال و چند ماه حضورش در ساختمان دادمان، بیش از آن که یک وزیر اقتصادی باشد و راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات و معضلات حوزه حمل‌ونقل مسکن را ارائه و پیاده‌سازی کند، یک وزیر سیاسی بود، وزیر سابقی که هر از چندگاهی با اظهارنظرهای بی‌ربط جنجال آفرید.وزیر مستعفی راه و شهرسازی ایران در حالی از ساختمان دادمان خداحافظی کرد که عملکرد اسفباری در حوزه مسکن و حمل‌ونقل از خود به‌جای گذاشت.

عباس آخوندی هم اینک به عنوان یکی از 5 گزینه تصدی شهرداری تهران از سوی اعضای شورای شهر تهران انتخاب شده است، این انتخاب در روزهای گذشته مورد انتقاد چهره‌های سیاسی و کارشناسان شهری قرار گرفته است و انتخاب وی را به عنوان یک چالش جدید شهرداری تهران می‌دانند.

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در خصوص انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از 5 گزینه شهرداری تهران اظهار کرد: این انتخاب سیاسی است و نشان می‌دهد که اعضای شورای شهر تهران هیچ توجه‌ای را به حل مشکلات و مسائل شهری ندارند.

وی تصریح کرد: عباس آخوندی در دوران مسئولیتش در دولت هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و شاهد توقف پروژه‌های عمرانی بودیم و وی نتوانست بخش بایقمانده مسکن مهر را به اتمام برساند.

چمران با بیان اینکه انتخاب آخوندی به عنوان شهردار تهران چالش جدید پایتخت خواهد بود، گفت: اینگونه انتخابات سیاسی و حزبی در این دوره از شورای شهر تهران رویه شده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: فردی باید برای شهرداری تهران انتخاب شود که بتواند آشنایی را به مسائل شهری داشته باشد و در فرصت باقیمانده در این دوره اقداماتی را برای حل مسائل و مشکلات شهروندان انجام دهد.

افشانی شهردار تهران شد - اسپوتنیک ایران
افشانی شهردار تهران شد
ابوالفضل قناعتی دیگر عضو سابق شورای شهر تهران انتخاب عباس آخوندی را نیز در بین 5 گزینه شهرداری تهران را از بی برنامه‌گی شورای شهر تهران دانست و گفت: از شورایی که سیاسی عمل کند توقع دیگری نمی‌توان داشت چرا که گزینه‌های اعلام شده حزبی و جناحی هستند.

وی با اشاره به توقف پروژه‌های عمرانی از حدود یکسال گذشته در شهر تهران گفت: در طی حضور آقایان نجفی و افشانی تحولی در شهر صورت نگرفته است و حتی پروژه‌های عمرانی با پیشرفت 80 تا 90 درصد هم متوقف شدند.

قناعتی گفت: شورای شهر تهران محلی برای کارکردن است نه مقاصد سیاسی، به طوری که در دوره گذشته و علی رغم حضور دو جناح سیاسی شاهد اتفاقات خوبی در شهر تهران بودیم و شورای شهر تهران در دوره چهارم کارنامه موفقی را از خود به جای گذاشت.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم نیز در خصوص آخوندی در صفحه شخصی خود تویئت کرد: اگر اصلاح طلبان تمایل دارند تتمه آبرویشان هم برود آخوندی را شهردار تهران کنند تا شورای کنونی تهران به سرنوشت شورای اول مبتلا و تاریخ تکرار شود یعنی مردم از وجود طیف اصلاحات در شورا و نیز مجلس و دولت رهایی یابند.

براساس آخرین گزارشات، 22 آبان ماه و براساس اعلام سخنگوی شورای شهر تهران قرار است 5 گزینه تصدی شهرداری تهران طی دو نوبت صبح و عصر با حضور در صحن شورای شهر تهران برنامه‌های خود را برای حضور در شهرداری تهران اعلام کنند،کاندیداهای که با نگاه سیاسی و حزبی انتخاب شدند و به دنبال منافع حزبی خود هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала