افزایش نرخ حمل و نقل دریایی کالاهای ایرانی

© Sputnik / Vitaliy Ankovافزایش نرخ حمل و نقل دریایی کالاهای ایرانی
افزایش نرخ حمل و نقل دریایی کالاهای ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر صادرات شرکت پوپک بنادر فبه گفت: شرکت های ایرانی با افزایش قیمت حمل و نقل کالاها از طریق دریا روبرو شده اند.

تحریم_های جدید آمریکا، ایران را متحدتر کرد - اسپوتنیک ایران
تحریم های بی فایده آمریکایی ها
به گزارش اسپوتنیک فلاح گفت: اینبار وضعیت شرکت های ایرانی پیچیده تر از تحریم پیشین است. تحریم بانک ها و معاملات بانکی نیز پیش از وجود داشت و ما به آنها عادت کرده ایم. اکنون برای ما تحریم کشتی ها است. ایران ناوگان بزرگی ندارد. ما پیش از اعلام تحریم های جدید آمریکا از کشتی های قطری استفاده می کردیم که در حال حاضر دیگر امکان پذیر نیست. وی افزود: قیمت حمل و تحویل کالا های ایرانی به محض اعلام این تحریم ها سه برابر افزایش یافت.
فلاح گفت: در شرایط جدید شرکت های ایرانی می توانند کالاهای خود را تنها در بازار کشورهایی بفروش برسانند که رقابت و ریسک کمتری در آنها وجود دارد.
وی افزود ما تلاش کردیم که اجناس خود را در وارد بازار روسیه کنیمو طی چند ماه اجناس خود را به این کشور ارسال کردیم، اما در روسیه رقابت بسیار زیاد است و با وجود تحریم ها ما نمی توانیم ریسک کنیم و تنها کشورهایی را انتخاب می کنیم که دریافت سود در آنها قطعی باشد.

در حدود 10 شرکت ایرانی که عمدتا به تولید مواد غذایی می پردازند جهت شرکت در نمایشگاه سه روزه به قطر سفر کرده اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 8 ماه مه، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала