کشتی های فله بر حامل سویا از واشنگتن به مقصد ایران

© AP Photo / Elaine Thompsonکشتی های فله بر حامل سویا از واشنگتن به مقصد ایران
کشتی های فله بر حامل سویا از واشنگتن به مقصد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات وزارت کشاوری آمریکا ، کشتی های فله بر روز اول نوامبر بندر لانگ ویوی واشنگتن را به مقصد ایران ترک کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بلومبرگ اطلاع داد برای دومین هفته پی در پی یک کشتی فله بر حامل سویا، بنادر آمریکا را به مقصد ایران ترک می کند.
در حالی که دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم های جدیدی را علیه بخش های انرژی، کشتیرانی و بانکی ایران اجرایی کرده است. این تحریم ها بر اساس توافق هسته ای سال 2015 لغو شده بودند. تحریم های جدید در ظاهر شامل محصولات کشاورزی نمی شود، اما به دلیل محدودیت های ایجاد شده برای تراکنش های مالی معاملات مرتبط با ایران، این تحریم ها عملا فروش مواد غذایی به ایران را نیز با اختلال مواجه می کند.

کشورهای که از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف می شوند مشخص شدند - اسپوتنیک ایران
کشورهای که از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف می شوند مشخص شدند

آمریکا از زمان آغاز جنگ تجاری با چین در ماه جولای، 873 هزار و 420 تن سویا به ایران صادر کرده است. آمریکا به منظور پر کردن جای خالی چین، بزرگترین مصرف کننده سویای جهان، به دنبال افزایش فروش خود به کشورهایی نظیر آرژانتین، مصر و ایران است.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала