ظریف شرط مذاکره با آمریکا را اعلام کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: اگر آمریکا رویکرد خود را عوض کند ایران آماده مذاکره است
ظریف: اگر آمریکا رویکرد خود را عوض کند ایران آماده مذاکره است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران آماده مذاکرات دیپلماتیک با ایالات متحده است، در صورتی که رئیس جمهور آمریکا رویکرد خود را درباره برجام تغییر دهد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران آماده مذاکرات دیپلماتیک با ایالات متحده است، در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رویکرد خود را درباره برجام تغییر دهد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در ماه مه اعلام کرد که واشنگتن از توافقنامه مربوط به برنامه هسته ای با ایران خارج می شود. وی همچنین از برگرداندن تمامی تحریم ها علیه ایران منجمله تحریم های ثانوی علیه کشورهای دیگر که با ایران کار می کنند نیز خبر داد.

ظریف گفت: دولت ایران آماده است تا روابط دیپلماتیک خود را با ایالات متحده را بررسی کند، با این شرط که پایه و اساس یک گفتگوی مولد تحت برجام باشد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

اولین دور تحریمها علیه ایران در بخش خودروسازی ایران و همچنین تجارت طلا و دیگر فلزات در اوایل ماه اوت بازگردانده شد.

دور دوم تحریم های علیه ایران مربوط به بخش انرژی ایران، معاملات مربوط به مواد خام هیدروکربنی و معاملات مربوط به بانک مرکزی ایران خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала