آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران
آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا تحریم های این کشور علیه ایران را که تا پیش از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک در سال 2015 اعمال می شد را از ساعت 8:30 دقیقه به وقت تهران دوباره از سر گرفت.

جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران
به گزارش اسپوتنیک، تحریم های واشنگتن علیه تهران که پیش توافق هسته ای با ایران در سال 2015 علیه این کشور اعمال شده بود، از ساعت 8:30 دقیقه امروز به وقت تهران (12:00 شب به وقت واشنگتن) از سر گرفته شد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد تحریم های ایران که از روز دوشنبه به اجرا گذاشته خواهند شد، شامل بیش از 600 شرکت و فرد خواهد بود.
وی همچنین تاکید کرد که این تحریم ها تا کنون به دلیل خروج پیش از موعد شرکای اروپایی از ایران، تاثیرات فراوانی بر اقتصاد این کشور داشته است.
وی افزود که تا به امروز صدها شرکت ایران را ترک کرده اند.
شایان ذکر است که ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала