پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج وارد مرحله کارشناسی شد

CC BY-SA 3.0 / Aeroprints.com / EP-ATS ATR.72 Iran Aseman Airlines پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج وارد مرحله کارشناسی شد
پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج وارد مرحله کارشناسی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دادستان کل ایران در امور حقوق عامه: پرونده در مرحله کارشناسی هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدجواد حشمتی، معاون دادستان کل ایران در امور حقوق عامه درباره پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: پرونده در مرحله کارشناسی هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری قرار دارد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مقصران حادثه سقوط هواپیمای آسمان گفت: به دنبال درخواست خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای آسمان که اغلب در تهران سکونت داشتند، پرونده از دادسرای اصفهان به تهران احاله شد تا ادامه رسیدگی‌ها در تهران انجام شود. در این پرونده یک مرحله کارشناسی در راستای پاسخ به موضوعاتی که توسط بازپرس پرونده مطرح شده، صورت گرفت اما هر دو طرف پرونده یعنی هم متهمان و هم شکات به نتیجه کارشناسی اعتراضی کردند. هم اکنون پرونده در مرحله کارشناسی سه نفره قرار دارد و هنوز نظر کارشناسی گروه سه نفره وصول نشده است. در این پرونده فعلاً کسی بازداشت نیست. تعداد متهمان این پرونده 3 یا 4 نفر است. اینها کسانی هستند که مسئول بودند و باید ضمن عمل به وظایف، مقررات و ضوابط را به درستی اجرا می‌کردند.

هواپیمای مسافربری ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود، 29 بهمن ماه 96، حدود 50 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد تهران از رادار مرکز کنترل هوایی ناپدید شد. این هواپیما در اطراف شهر سمیروم در استان اصفهان و در رشته کوه های دنا سقوط کرد. این هواپیما حامل 66 سرنشین بود (60 مسافر و 6 خدمه پرواز) که یک کودک نیز در میان آنها حضور داشت. کلیه مسافرین و خدمه این پرواز جان باختند و عملیات جست‌وجو و انتقال پیکر جانباختگان تا 4 تیرماه 97 به طول انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала