بارندگی شدید و آبگرفتگی در شمال ایران + ویدئو

© REUTERS / Toru Hanai بارندگی شدید و آبگرفتگی در شمال ایران + ویدئو
بارندگی شدید و آبگرفتگی در شمال ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بارش شدید باران که بعد از ظهر امروز جمعه سراسر مازندران را فرا گرفت، باعث آبگرفتگی سطح خیابان ها و معابر عمومی و ایجاد اختلال در آمد و شد شهروندان و مسافران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا؛ بارندگی رگباری همراه با رعد و برق ابتدا از غرب مازندران شروع شد اما در کمتر از 2 ساعت به مناطق مرکزی و شرق استان رسید. شدت باران که هنوز ادامه دارد و بر اساس پیش بینی هواشناسی تا پایان روز شنبه میهمان مازندران خواهد بود، به حدی بود که در همان دقایق اولیه باعث ایجاد سیلاب شد، جوی های خیابان ها و معابر شهری و روستایی را سرریز کرد و با پر کردن مسیرهای آبرو در حاشیه جاده های بین شهری، باعث ایجاد استخرهای موقت شد.

بارندگی همچنین سبب قطع برق برخی مناطق شهری و روستایی این استان شد و به خاطر انباشت آب در بعضی قسمت های جاده های اصلی بین شهری، باعث کندی تردد، انباشت ترافیک و کاهش دید رانندگان شده است.
هواشناسی مازندران از سه روز پیش نسبت به پیامدهای این بارندگی شدید هشدار داده بود و دستگاه های امدادی استان هم به حالت آماده باش در آمده بودند.
«علی اصغر احمدی»مدیرکل مدیریت بحران مازندران ساعتی پس از آغاز بارندگی سیل آسیا گفت که بارش باران در تمام شهرهای این خطه شمال کشور ادامه دارد. گزارشات مردمی از سطح شهرهای استان حاکیست که بارندگی شدید باعث آبگرفتگی برخی از فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر شده است. وی شکستن درختان در برخی مناطق شهری را از دیگر خسارت های اعلامی تا زمان ارسال این خبر اعلام کرد.

احمدی به شهروندان مازنی توصیه کرد تا از تردد غیر ضرور در حاشیه رودخانه ها و جاده ها خودداری کنند و با استناد به پیش بینی هواشناسی ، بارش برف را در برخی از مناطق کوهستانی محتمل دانست.

اگر چه به گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران تاکنون از خسارت های احتمالی ناشی از باران شدید عصر روز جاری به این اداره کل گزارش نشده است، ولی در فضای مجازی اظهار نظرهای مختلفی در مورد خسارت ناشی از این بارش ها به خصوص در شهرهای تنکابن و قائمشهر وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала