روحانی از آمریکا خواست تا به میز مذاکره در چارچوب برجام بازگردد

© AFP 2023 / Atta Kenareروحانی از آمریکا خواست تا به میز مذاکره در چارچوب برجام بازگردد
روحانی از آمریکا خواست تا به میز مذاکره در چارچوب برجام بازگردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از آمریکا خواست که در چهارچوب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به میز مذاکره بازگردد و تحریم های ضد ایران را که توسط واشنگتن تحمیل شده لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز سه شنبه از ایالات متحده خواست که در چهارچوب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به میز مذاکره بازگردد و تحریم های ضد ایران را که توسط واشنگتن تحمیل شده لغو کند.

روحانی در سخنرانی خود در 73مین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد فقط یک تکه کاغذ نیست، ما از شما دعوت می کنیم که به قطعنامه شورای امنیت بازگردید، ما از شما دعوت میکنیم تا به میز مذاکره ای که آنرا ترک کرده اید بازگردید."

روحانی همچنین خاطر نشان کرد که از سرگیری مذاکرات در شرایط تحریم و تهدیدهای آمریکا علیه ایران غیر ممکن است.

قطعنامه 2231 شورای امنیت پس از 12 سال گفتگو در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با اعضای گروه 5+1 در تاریخ 23 تیرماه 1394 توسط تیم مذاکره کننده از مسؤولان وزارت خارجه به ریاست وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف با گروه 5+1 منعقد گردید.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала