عربستان ارتباط با حمله تروریستی در اهواز را رد کرد

© REUTERS / Tasnim News Agencyعربستان ارتباط با حمله تروریستی در اهواز را رد کرد
عربستان ارتباط با حمله تروریستی در اهواز را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع در وزارت امور خارجه عربستان گزارش داد که عربستان سعودی اتهامات مسئولین ایران در مورد دخالت در حملات تروریستی در شهر اهواز، که بیش از 20 تن کشته شدند را رد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی، با اشاره به یک منبع در وزارت امور خارجه، گزارش داد که عربستان سعودی اتهامات مسئولین ایران در مورد دخالت این کشور در حملات تروریستی در شهر اهواز، که بیش از 20 تن کشته شدند را رد کرد.

این مبنع اضافه کرد که سیاست واضح عربستان سعودی همیشه بر این بوده که در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند، و از دخالت دیگران در امور کشور جلوگیری نماید، و این در حالی است که ایران همیشه در امور کشورهای همسایه دخالت می کند، و بزرگترین پشتیبان تروریسم در منطقه و جهان است، و از ابتدای تاسیس خود به دنبال ترویج هرج و مرج و ویرانی و نژادپرستی بوده است.

این مقام مسئول اشاره کرد که عربستان سعودی به اینگونه ادعاهای ایران که راهی جز دروغ و تدلیس و متهم کردن دیگران ندارد عادت کرده است، و مدت زیادی از طرح ادعاهای ایران در مورد دخالت سعودی در فروپاشی اقتصادی این کشور نمی گذرد.

رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای پیشتر گفته بود که تروریست های اهواز از امارات متحده عربی و عربستان سعودی حمایت مالی می شوند و افزود در پشت حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز، کشورهایی هستند که تحت رهبری ایالات متحده فعالیت می کنند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: تروریست‌های استخدام‌شده، آموزش‌دیده، مسلح شده و پول گرفته از سوی یک رژیم خارجی به اهواز حمله کردند. در میان تلفات، کودکان و روزنامه‌نگاران به چشم می‌خورند. ایران، حامیان منطقه‌ای ترور و اربابان آمریکایی آنها را مسئول چنین حملاتی می‌داند. ایران به سرعت و قاطعانه برای دفاع از جان ایرانیان، پاسخ خواهد داد.

نیروی نظامی ایران نیز گفت این ستیزه جویانی که در طول رژه نظامی عملیات تروریستی انجام داده اند با ایالات متحده و اسرائیل ارتباط دارند.

شایان ذکر است که در روز 22 سپتامبر، 30 دقیقه پس از آغاز رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ناگهان چند نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند، تیر اندازی کردند. گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند. در این حمله تروریستی دست کم 24 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
ساعانی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروهک «الاحواز» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت اما گروهک تروریستی داعش* نیز با انتشار ویدئویی مسئولیت این مله تروریستی را بر عهده گرفت.

* گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала