نماینده مجلس ایران:لاریجانی برای تصویب «FATF» در مجلس تلاش می کند

© Photo / FATFنماینده مجلس ایران:لاریجانی برای تصویب «FATF» در مجلس تلاش می کند
نماینده مجلس ایران:لاریجانی برای تصویب «FATF» در مجلس تلاش می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ایران از تلاش لاریجانی برای تصویب «FATF» در پارلمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ایران از تلاش لاریجانی برای تصویب «FATF» در پارلمان خبر داد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس ایران در تاریخ 25 سپتامبراعلام کرد که دو لایحه از لوایح الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی (FATF) برای بررسی‌های بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

بر همین اساس و پیرو تصمیم علی لاریجانی رئیس مجلس، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در صفحه شخصی‌اش نسبت به این موضوع انتقاد کرد و نوشت: تلاش اقاى لاريجانى براى طرح وتصويب الحاق به كنوانسيون مربوط به #FATF واقعا تعجب برانگيزاست!

جلسه باروساى كميسيونها وفراكسيون ها براى همين موضوع تشكيل شد، فراكسيون نمايندگان ولايي باالحاق به كنوانسيون درشرایط فعلى به شدت مخالف است وآنرا در جهت منافع ملى كشور نميداند.

FATF یا به اختصار اف‌‌ای‌تی‌اف (گروه ویژه اقدام مالی) یک سازمان بین دولتی است که در سال 1989 با ابتکار جی7 با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تأسیس شده است. این سازمان در سال 2001 به عمل در مبارزه با تأمین مالی تروریسم گسترش یافت. دبیرخانه فت اف مستقر در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریساست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала