روحانی: آمریکا قصد ناامن کردن ایران را دارد

© AFP 2023 / Atta Kenareروحانی: آمریکا قصد ناامن کردن ایران را دارد
روحانی: آمریکا قصد ناامن کردن ایران را دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌ جمهور ایران پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک گفت: ایران از جنایت اهواز نخواهد گذشت و پاسخ آن را در چارچوب قانونی و مصالح کشور خواهد داد.

تکذیب خبر درخواست روحانی برای دیدار با ترامپ - اسپوتنیک ایران
تکذیب خبر درخواست روحانی برای دیدار با ترامپ
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که به منظور پرواز به مقصد نیوبورک برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد حضور یافته بود گقت: حادثه دیروز اهواز بسیار تاثر انگیز بود، اولا مراسم به مناسبت دفاع مقدس و ایستادگی مردم در برابر تجاوز بود و اینهایی که این فاجعه را آفریدند در مسیر همان متجاوزین هستند. در دورانی که جنگ تحمیلی بود، همین جمع با همین اسم‌ها از متجاوزین حمایت می کردند و جنایاتی را آفریدند.

رئیس جمهور ایران افزود: بچه هایی که امروز باید به مدرسه می رفتند شهید شدند؛ پدرها و مادرهایی که امروز باید فرزندان خود را برای رفتن به مدرسه بدرقه می کردند به شهادت رسیدند.

حسن روحانی با تاکید بر اینکه بی‌تردید جمهوری اسلامی از این جنایت نخواهد گذشت، خاطرنشان کرد: کاملا برایمان روشن است چه کسانی این کار را کرده اند، به کجا وابسته هستند. آنهایی که ادعای حقوق بشر را مرتب تکرار می کنند باید پاسخگو باشند.

روحانی ادامه داد: همه این کشورهای کوچک مزدوری که در منطقه می‌بینید پشتوانه‌اش آمریکا است و آمریکا اینها را تحریک می‌کند و شرایط لازم را در اختیارشان می‌گذارد،‌ تاثیری بر راه و ارده‌امان ندارد. ما در برابر جنایت‌های بسیار بزرگ ایستادگی کرده‌ایم و پاسخ این جنایت در چارچوب قانون و مصالح کشور داده خواهد، همه عوامل اتفاق دیروز دستگیر و به مجازات خواهند رسید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала