روحانی: سرنوشت صدام حسین در انتظار ترامپ

© AP Photo / Vahid Salemiروحانی: سرنوشت صدام حسین در انتظار ترامپ
روحانی: سرنوشت صدام حسین در انتظار ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران گفت: سرنوشت صدام حسین عینا برای دونالد ترامپ تکرار خواهد شد و آنچه بر سر صدام آمد بر سر آمریکا خواهد آمد.

روحانی: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، صادقانه نیست - اسپوتنیک ایران
روحانی: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره، صادقانه نیست
به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مراسم رژه نیروهای مسلح با اشاره به این نکته که ما آغازگر تنش نیستیم گفت: ما همانطور که در سال 59 آغازگر جنگ و تجاوز نبودیم و تنها دفاع ،​مقاومت و ایستادگی کردیم و دشمن را منهدم نمودیم امروز هم ما آغازگر نبودیم.
رئیس جمهور ایران گفت: توطئه های فراوانی در سال 95 و 96 رخ داد برای اینکه به نحوی ما را تحریک و عصبانی کنند تا از برجام خارج شویم و همه مسئولیت های سیاسی و حقوقی آن بر دوش ما بیفتد.
وی تصریح کرد: متانت، تدبیر، ​ایستادگی و آرامش جمهوری اسلامی ایران باعث شد که آن توطئه خنثی شود.
رئیس جمهور ایران گفت: در مرحله دوم ترامپ فکر می کرد روزی که از برجام خارج شود ساعت بعد ما خارج می شویم و با خروج ما پرونده را به شورای امنیت خواهد برد اما در این راه هم موفق نشد.

وی افزود: در مرحله سوم ترامپ می خواست متحدان خود را جمع کند و لااقل اروپا را در کنار خود داشته باشد تا ​آنها هم از برجام خارج شوند و بگویند ایران مقصر بوده است.
حسن روحانی افزود: صدام ظاهرش قرارداد 1975 بود اما در باطن به دنبال از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی بود، دونالد ترامپ هم ظاهرش خارج شدن از توافق برجام است اما باطن و هدف اصلی اش ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است. وی ادامه داد: صدام حسین باوجود 8 سال تلاش با حمایت همه قدرت های بزرگ جهان و منطقه ای به اهدافش دست نیافت و نتوانست خط تالوگ را عوض کند.

وی اضافه کرد: آنها میگویند ما از سلاح های دفاعی دست برداریم ​و موشک های خود را کنار بگذاریم، آنها می گویند برای اینکه به برجام برگردند باید در امور منطقه مداخله نداشته باشیم، در حالی که باید گفت ایران سلاح دفاعی و توانمندی دفاعی خود را کم نخواهد کرد و روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала