لغو برجام یعنی بالا رفتن سطح برنامه هسته ای ایران

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekلغو برجام یعنی بالا رفتن سطح برنامه هسته ای ایران
لغو برجام یعنی بالا رفتن سطح برنامه هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر حفظ برجام ابراز امیدواری کرد اما هشدار داد که در صورت لغو معاهده، برنامه هسته ای ایران به سطح جدیدی وارد خواهد شد.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران
به گزارش اسپوتنیک، صالحی در مصاحبه ای با خبرگزاری اسوشیتد پرس بیان داشت: " معاهده ممکن بود مسیر اطمینان و اعتماد دائم را که ما از دست داده بودیم، فراهم کند. در صورتی که ما مجبور شویم به عقب برگردیم از معاهده ی هسته ای خارج می شویم و بدون شک به آن جایی که در گذشته ایستاده بودیم بازنمی گردیم. ما در موضع بسیار بالاتری قرار خواهیم گرفت."
وی همچنین از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام انتقاد کرد. این مقام ایرانی گفت: " من فکر می کنم که او در طرف بازنده هاست برای آنکه از منطق قدرت استفاده می کند. او فکر می کند که می تواند اینطور عمل کند اما بدون شک من می دانم که او هیچ نفعی از این خروجش بدست نخواهد آورد."

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала