تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران

© AP Photo / Ebrahim Norooziتلاش آمریکا برای مذاکره با ایران
تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام کرد که واشنگتن با وجود سیایت ضد ایرانی خود، همواره با ارسال پیام هایی، خواستار مذاکره با ایران است.

روحانی: از پس آمریکا بر می آییم - اسپوتنیک ایران
روحانی: از پس آمریکا بر می آییم
به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: حکام آمریکا از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر هر روز از طرق مختلف پیغام می‌دهند بیایید مذاکره کنید؛ دو هفته نمی‌گذرد که یک پیغام جدید می‌آید.
روحانی با بیان اینکه آیا قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروسی که بیرون زده، خاطرنشان کرد: ما پیغام و نرمش آنها را در پیام ببینیم یا عمل ددمنشانه‌شان را؟ به آنها می‌گویم که اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید، چرا می‌خواهید در زندگی مردم ما فشار آورید؟ شما فکر می‌کنید که اگر چند ماه به مردم ما فشار آورید، آنها به خیابان می‌آیند و دست‌هایشان را بالا می‌گیرند و می‌گویند: «ما تسلیم آمریکا و کاخ سفید شدیم"؟ این خطا و اشتباه شماست.
پیش از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در حاشیه نشست شورای امنیت در ماه سپتامبر را رد نکرد و گفت همیشه برای گفتگو با ایران آماده هستم.
در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала