شلیک موشک های روسیه به سوریه و متلک باران ایران

© Sputnik / Host photo agency/Alexey Filippovشلیک موشک های روسیه به سوریه و متلک باران ایران
شلیک موشک های روسیه به سوریه و متلک باران ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سابق وزیر امورخارجه ایران بیان داشت: زمانی که موشک هایی از روسیه به سوریه شلیک شد ، سه کشور ما را متلک باران کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم رحیم پور» معاون سابق وزارت امور خارجه ایران در خصوص اینکه افکار عمومی در ایران نسبت به کنوانسیون دریای خزر حساسیت خاصی پیدا کرده است، گفت: ممکن است برخی از دوستان روس ستیز نباشند ولی مارگزیده تاریخی هستند از این رو ما باید مسائل را به صورت تخصصی برای آن ها روشن کنیم.
در حال حاضر بحث ما این نیست که با روسیه بسازیم یا خیر؛ امروز بحث دریای خزر مطرح است، همه می دانیم در خزر آمریکا نمی تواند حضور داشته باشد زیرا روسیه رقیب این کشور است و جمهوری اسلامی ایران نیز هیچ گاه با آمریکا علیه روس ها هم پیمان نمی‌شود ولی در این رابطه ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان مشکلاتی داشته اند.
وی اضافه کرد: این نوع رفتار و عزا گرفتن در مورد این موضوع مناسب نبود؛ ما شاهد بودیم در اوج مذاکرات موشک هایی از روسیه به سوریه شلیک شد که سه کشور دیگر با متلک بارها به ما می گفتند که روسیه و ایران در آن طرف و این طرف مرز خزر با همدیگر ساخت و پاخت می کنند ولی چرا از مسیر خزر موشک های خود را به سوریه می زنند و در این زمینه در روابط ایران و روسیه مشکل داشتند.
معاون پیشین آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: امروز موضوع روس ستیزی از سوی آن سه کشور هم مطرح است، نه تنها روس ستیز بلکه شاهد ایران ستیزی نیز هستیم.
اعتنا دانست و تاکید کرد: باید مطالعات زیادی درباره آن انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала