بقایی در جلسه دادگاه حضور نیافت

بقایی در دادگاه حضور نیافت
بقایی در دادگاه حضور نیافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وکیل بقایی گفت که موکلش علت عدم حضورش در دادگاه را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مهران عبدالله پور، وکیل حمید بقایی گفت: امروز برای دفاع از موکلم در برابر اتهامات وارده به شعبه 1059 دادگاه کارکنان دولت رفتم و جلسه دادگاه هم تشکیل شد و جلسه رسیدگی پایان یافت و قاضی اعلام کرد در موعد مقرر رای را صادر خواهد کرد. در این جلسه حمید بقایی حضور نیافت و علت آن را فرمایشی بودن دادگاه نامید.

وکیل بقایی گفت که موکلش گفته است دادگاه فرمایشی است و در دادگاه فرمایشی حاضر نمی شود.

وی با بیان اینکه پرونده با دو عنوان اتهامی توهین به مسئولان و نشر اکاذیب تشکیل شده است، اضافه کرد: هر دو عنوان اتهامی به سخنان بقایی به زمان بازگشت او به اوین پس از اتمام مرخصی درمانی برمی گردد که گفته بود مردم نمی دانند در زندان ها چه خبر است (نشر اکاذیب) و اینکه به رئیس قوه قضاییه نسبت ظالم بودن داد (توهین به مسئولان).

حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم سال قبل هم در پنج جلسه به اتهام مالی و اختلاس محاکمه و به 15 سال حبس محکوم شد و با تأیید رای دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور، اسفند ماه سال گذشته برای تحمل کیفر به زندان اوین انتقال داده شد.

بقایی پیشتر در کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرا از بابت اختلاس به مبلغ 3/766/500 یورو و590 هزار دلار به پانزده سال حبس و جزای نقدی معادل 433 میلیارد و 212 میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق دولت و از بابت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل 703 سکه تمام بهار آزادی، 1842 قطعه نیم سکه، 15 سکه دو و نیم، مبلغ 21/175/300/000 ریال وجوه نقدی و 452/510/000 تومان کارت هدیه به‌ پانزده سال حبس و جزای نقدی به مبلغ 98 میلیارد و 110 میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق نهاد ریاست جمهوری محکوم شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала