تلاش ایران برای تمدید قراداد با شرکت ویتول

© Sputnik / Maksim Bogodvidتلاش ایران برای تمدید قراداد با شرکت ویتول
تلاش ایران برای تمدید قراداد با شرکت ویتول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت ملی نفت ایران در حال مذاکره با شرکت سوئیسی ویتول برای حفظ قرارداد یک میلیارد دلاری فروش نفت خود به این شرکت است.

قراردار پارس جنوبی ایران - اسپوتنیک ایران
شرکت نفت چین سهم توتال فرانسه در معدن ایرانی را صاحب شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، در حالی که در آستانه تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، شرکت های غربی در حال توقف همکاری ها با ایران هستند، منابع آگاه گفتند، شرکت ملی نفت ایران در حال مذاکره با شرکت سوئیسی ویتول برای حفظ قرارداد یک میلیارد دلاری فروش نفت خود به این شرکت است.

براساس برخی منابع، به احتمال زیاد، ویتول همکاری با ایران را متوقف خواهد کرد، به این دلیل که واشنگتن همکاری با شرکت ملی نفت ایران را پس از آغاز دوباره تحریم ها ممنوع کرد.

نماینده شرکت ویتول به وال استریت ژورنال گفت: ویتول به طور کامل از تحریم های بین المللی پیروی کرده و براساس آنها عمل خواهد کرد.

شرکت ملی نفت ایران یک شرکت 100٪ وابسته به وزارت نفت ایران است که در زمینه اکتشاف و تولید نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی، همچنین حفاری و توسعه مخازن هیدروکربوری فعالیت می‌کند.

ویتول بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است و در سال 1395 با شرکت ملی نفت ایران قراردادی برای وامی معادل یک میلیارد دلار منعقد کرده است.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала