توافقنامه ایران و سوریه در زمینه همکاری‌های دفاعی و فنی

© Photo / The Ministry of Defence of the Islamic Republic of Iranتوافقنامه ایران و سوریه در زمینه همکاری‌های دفاعی و فنی
توافقنامه ایران و سوریه در زمینه همکاری‌های دفاعی و فنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای دفاع ایران و سوریه توافقنامه ای در زمینه همکاری های دفاعی و فنی به امضا رساندند.

بیانیه وزارت دفاع ایران در جریان سفر به سوریه - اسپوتنیک ایران
بیانیه وزارت دفاع ایران در جریان سفر به سوریه
به گزارش اسپوتنیک، در جریان سفر امیر حاتمی وزیر دفاع ایران به سوریه، وزرای دفاع دو کشور، سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی بین دو کشور را امضا کردند.
در این سند همکاری که به امضای وزیران دفاع و سوریه رسید، بر گسترش همکاری‌های دفاعی نظامی تاکید شده است.
امیر حاتمی وزیر دفاع ایران روز یکشنبه برای یک سفر دو روزه وارد سوریه شد. حاتمی توسعه همکاری‌های دو جانبه در شرایط جدید و ورود سوریه به مرحله بازسازی اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم مشارکت فعالی در بازسازی سوریه داشته باشیم.
سپهبد علی ایوب وزیر دفاع سوریه نیز به نوبه خود از وزیر دفاع ایران به خاطر تلاش برای کمک به دمشق در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
وزیر دفاع سوریه با اشاره به امضای این سند همکاری اظهار داشت: در سایه ادامه همکاری‌های دو جانبه منافع ملی خودمان را محقق خواهیم کرد و ‌به هیچ طرف و کشوری اجازه نخواهیم داد به روابط محکم و استوار دو کشور خدشه‌ای وارد کند.
‌وی تصریح کرد: دمشق بر این باور است که سیاست تنها منافع ملی نیست بلکه به اصول و ارزش‌هایی استوار است که در میان ایران و سوریه پابرجاست لذا روابط دو جانبه تهران و دمشق به صورت مستمر و گسترده برقرار است و از تجارب همدیگر نهایت استفاده را خواهیم برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала