ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد

© AFP 2023 / Atta Kenareایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد
ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: در روز صنعت دفاعی، شاهد پرواز یک هواپیمای خوب که مراحل مختلف تست را گذرانده خواهیم بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: در روز صنعت دفاعی شاهد پرواز یک هواپیمای خوب که مراحل مختلف تست را گذرانده خواهیم بود. مردم شاهد پرواز این هواپیمای جنگنده و پشتیبانی خواهند بود و از نزدیک خواهند دید و در کنارش اقلامی که برای ساخت آن استفاده شده را نیز مشاهده می‌کنند.

او در ادامه افزود: سال گذشته سال پر تلاشی برای مجموعه دفاعی ایران بود. اولویت ما موضوع موشکی بود که قدرت بازدارندگی کشور است. تمرکز ما روی کیفیت و ارتقای توانمندی ها بود. با توجه به سرمایه گذاری های دشمن در توانمندی های ضد موشکی باید دقت موشک و قابلیت آن را بالا می بردیم که به تازگی یک نمونه از آن رونمایی شد. در حوزه مقابله با موشک های کروز کار خوبی انجام شده و تانک کرار برای تست های نهایی در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است. در حوزه تحقیق و پژوهش تمرکز بیشتری شده و 600 تحقیق در دست کار بود و با هماهنگی با نیرو های مسلح بر روی پروژه های مهم تمرکز کردیم؛ تا پایان سال 60 پروژه نهایی می شود و سال آینده بخشی از آنها به بهره برداری می رسد. ما بالغ بر 200 فناوری جدید داریم که به ما کمک می کند صنایع دفاعی ما بومی و بسیار کارآمد باشد. ما در چهار چوب راهبرد ایران مبتنی بر بازدارندگی فعال عمل می کنیم. ما به کشوری تجاوز نکرده ایم اما به دنبال صلح هستیم؛ اگر کسی بخواهد امنیت ما را تهدید کند پاسخی قاطع دریافت می کند. ما محدودیت بودجه داریم اما استراتژی خاصی داریم و به فرموده آیت الله خامنه ای، رهبر ایران به سمت سلاح هسته ای نرفتیم اما در حوزه دفاعی قدرت مند هستیم.

امیر حاتمی در خصوص توانایی کشور برای ساخت تجهیزات دفاعی، گفت: توان دفاعی ما واقعی است. صنایع دفاعی ما قبل از انقلاب برپایه انتقال تکنولوژی از دیگر کشورها بود اما جمهوری اسلامی از این مرحله عبور کرده و یک صنعت واقعی با طراحی و تحقیق کامل داریم. موشک فاتح مبین یکی از اعضای خانواده فاتح است. ما دارای صنعتی بومی هستیم و فرمانده ما در میدان هر نیازی احساس کند می توانیم با طراحی آن را به محصول تبدیل کنیم و در برنامه چهار ساله دوره زمانی از ایده تا تجهیزات را به دو و نیم سال برسانیم.

امیر حاتمی درباره ایران هراسی از سوی قدرت های غربی و درخواست جهت محدودیت توان دفاعی کشور، اظهار داشت: ما یک جغرافیا و یک تاریخ داریم؛ جغرافیای ما می گوید که ما 6 هزار کیلومتر مرز خشکی داریم و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی داریم و در یک موقعیت بسیار راهبردی قرار داریم. ما ملتی رشید و عاقل و بالغ هستیم؛ مگر میشود در چنین جغرافیا و تاریخی، نسبت به دفاع مان کوتاه بیاییم؟ ما با تمام توان قدرت دفاعی مان را حفظ می کنیم و ارتقا می دهیم؛ این حق ماست؛ عقل و علم و تاریخ این را حکم می کند. دشمن می خواهد ما را خلع سلاح کند؛ همانطور که لیبی و بقیه را خلع سلاح کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала