سینمای چین در ایران

© Fotolia / Fabioderbyفیلم سینمایی
فیلم سینمایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران میزبان آثار سینمایی چین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، به گفته رایزن فرهنگی چین سینما از ابتدای پیدایش در اواخر قرن نوزدهم شاهد پیشرفت های زیادی بوده و تبدیل به زبان بین المللی و فرم محبوبی از هنر شده است که در سراسر دنیا مخاطبان زیادی دارد.

فیلم ها دانش مردم را نسبت به زندگی های متنوع و رنگارنگ کشورهای دور وسعت بخشیده و فهم انسان ها را از تاریخ، فرهنگ ها و سنت های گوناگون عمق داده اند و آنها را به فهم مشترک، پذیرش و ارزش قائل شدن برای رای یکدیگر و نزدیک کردن ملت ها و نژادهای مختلف یاری رسانده است.

رایزن فرهنگی چین گفت:« سه فیلم چینی «پس لرزه»، «کوه ها ممکن است متلاشی شوند» و «داستان سه شهر» در 6 شهر ایران از جمله تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و بابل به نمایش درخواهد آمد.

فیلم «پس لرزه» به زلزله 8/7 ریشتری که در سال 1976 در شهر تانگشان در شمال چین رخ داد، می پردازد، زلزله ای که باعث مرگ 250 هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری شهر شد و خسارات جبران ناپدیری را وارد کرد».

به گفته وی 40 سال پس از آن واقعه، تانگ شان به شهر صنعتی با شکوهی تبدیل شد، ایران هم مانند چین کشور زلزله خیزی است که آسیب های زیادی نیز از این بلای طبیعی تجربه کرده است، امیدواریم که از طریق این فیلم بتوانیم تجربیات و احساسات خود را در مواجهه با زلزله های ویرانگر، خشم طبیعت، عشق به زندگی و اراده قدرتمند برای چیره شدن بر فجایع به اشتراک بگذاریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала