پاسخ روحانی به تحریم های جدید ترامپ علیه ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareپاسخ روحانی به تحریم های جدید ترامپ علیه ایران
پاسخ روحانی به تحریم های جدید ترامپ علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت : کسی که به مذاکره پشت کرده ترامپ است، مذاکره با تحریم معنایی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو ،حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونیدر خصوص پیشنهاد ترامپ برای مذاکره و مسائل مرتبط با آمریکا،‌ گفت: شما از بحث آمریکا و حرف‌هایی که مقامات آمریکایی به صورت متناقص می‌گویند، شروع کردید. من باید از این نکته شروع کنم که مردم ما کاملا در طول سال‌های گذشته تجربه بسیار خوبی از مقامات آمریکایی و دولتمردان ایرانی دارند.
وی افزود: کسانی که امروز در ایران دولت را در اختیار دارند، کسانی هستند که از ابتدا شعارشان تعامل،‌ مذاکره، گفت‌وگو و میز مذاکره بوده است و بر همین مبنا هم پیش رفته‌اند و حتی با آمریکایی‌ها و بقیه مذاکره کرده‌اند.
رئیس‌جمهور ایران خاطر نشان کرد: در طول دو سال به صورت مداوم مذاکرات به نتیجه‌ای رسید که کم و بیش آمریکایی‌ها اجرا می‌کردند و بقیه هم بیشتر متعهد بودند و ایران هم کاملا متعهد بود.
روحانی گفت: به نظر من مخاطب آنها این است که بخواهند در این جنگ روانی مردم ایران را دچار تردید کنند و برای انتخابات کنگره در ماه‌های آینده استفاه کنند. بنابراین حرف‌های ترامپ یا برای بهره‌برداری داخلی و انتخابات و یا برای جنگ روانی با مردم ایران است.
رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد: ما حتی در دولت جدید هم با آمریکا مذاکره کردیم. یعنی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل 1+5 با وزیر خارجه ما مذاکره صورت دادند و با وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره شد و بعد هم در اروپا مذاکره کردند.

روحانی تصریح کرد: کاری که آقای ترامپ انجام می‌دهد بر علیه ملت و منافع ملی ایران است. بنابراین اگر صداقتی وجود داشته باشد ایران همواره از مذاکرات استقبال کرده است.
روحانی در پاسخ به این پرسش که آمریکا چگونه می‌تواند صداقت خود را نشان دهد، خاطرنشان کرد: صداقت با تحریم همخوانی ندارد. اگر کسی می‌گوید که می‌خواهم مذاکره کنم و به نتیجه برسم آن زمان تحریم می‌خواهد علیه چه کسانی شکل بدهد، علیه کودکان، بیماران، بزرگسالان یا مردم ایران است؟ این متناقض همان مثل معروف ایرانی است که قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала