اظهارات سرباز آمریکایی درباره سخنان سردار سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderاظهارات سرباز آمریکایی درباره سخنان سردار سلیمانی
اظهارات سرباز آمریکایی درباره سخنان سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جاستین کینگ، سرباز آمریکایی گفت؛ خطای ترامپ و واکنش ژنرال سلیمانی، مردم آمریکا را شوکه کرد.

واکنش تند سردار سلیمانی علیه رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش تند سردار سلیمانی به اظهارات رئیس جمهور آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، واکنش سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به توئیت تهدید‌آمیزی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران منتشر کرده بود، در رسانه‌های غربی بازتاب ویژه‌ای داشت. او ادبیات تهدیدآمیز ترامپ را ادبیات کاباره‌ای خواند و با یادآوری شکست‌های آمریکا در منطقه و استفاده سربازان آمریکایی از پوشک بزرگسالان، ارتش آمریکا را ناتوان‌تر از آن دانست که با ایران درگیر جنگ شود.

به نقل از تسنیم؛ جاستین کینگ، سرباز آمریکایی و سردبیر نشریه تخصصی «ستون پنجم» می‌گوید خطای ترامپ و واکنش ژنرال سلیمانی، مردم آمریکا را شوکه کرد. او استفاده سربازان آمریکایی از پوشک بزرگسالان را تایید می‌کند و سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه را «مقتدرانه» مودب می‌خواند و می‌گوید ژنرال سلیمانی همان‌طور که گفت یک سرباز واقعی است.

جاستین کینگ گفت: برداشت بیشتر افراد این بود که پاسخ ژنرال سلیمانی توهین و تحقیر دونالد ترامپ بود. او خطاب به قدرتمندترین فرد جهان گفت که نیازی نیست رئیس‌جمهور ما جواب تو را بدهد و من به‌عنوان سرباز ملت با تو طرفم و جوابت را می‌دهم. این سخنان خیلی‌ها را شوکه کرد، زیرا آمریکایی‌ها عادت ندارند کسی با رئیس‌جمهور کشورشان این‌گونه صحبت کند.

وی افزود: صحبت‌های ژنرال سلیمانی بازتاب زیادی در آمریکا داشت؛ البته به بخش پوشک‌کردن سربازها اشاره‌ای نشده ولی آنچه توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد، بخشی بود که خطاب به ترامپ می‌گفت من حریف تو هستم و نیازی به نیروهای مسلح و سایرین نیست. علاوه‌بر این، بخش دیگر سخنان ژنرال‌ که به حضور ناموفق آمریکا در عراق و افغانستان اشاره داشت و اینکه توان نظامی ایران به مراتب با آنچه آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان با آن مواجه بودند، متفاوت است، نیز برای مردم و رسانه‌ها جالب و جذاب بود.

جاستین در خصوص بازتاب سخنان سردار قاسمی در آمریکا گفت: سخنان او بازتاب گسترده‌ای داشت. مردم آمریکا خواستار جنگ با عراق و افغانستان نبودند. شرایط تغییر نکرده است و بسیاری از مردم آمریکا خواستار جنگ جدیدی نیستند؛ مخصوصا اینکه طرف ارتش آمریکا، ایران باشد. به نظرم ژنرال سلیمانی اقدام به‌موقع و مناسبی انجام داد. او به‌گونه‌ای سخن گفت که چهره‌ای متمدنانه‌ای از ایران و مقامات آن در واکنش به تهدیدهای ترامپ به نمایش درآمد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала