ادامه اعتراضات مردم در ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareادامه اعتراضات مردم در ایران
ادامه اعتراضات مردم در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز پنج‌شنبه یازدهم مردادماه، برخی شهرهای ایران برای چهارمین روز متوالی، شاهد حضور مردم در خیابان و اعتراضات‌ آنان بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، پنج‌شنبه در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، اهواز و ساری تجمع‌هایی در اعتراض به گرانی و وضعیت معیشتی برگزار شد.
در رسانه‌های اجتماعی، ویدیوهایی از تجمع در برخی شهرهای دیگر ازجمله اراک، شاهین‌شهر و نجف‌آباد هم منتشر شده است. در این ویدیوها، معترضان علاوه ‌بر اعتراض به گرانی، شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «دشمن ما همین‌جاست، الکی می‌گن آمریکاست» و… سر می‌دهند.

ادامه اعتراض در شهرهای مختلف ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف ایران + فیلم
در شهر کرج، معترضان در فلکه اول رجایی‌شهر که منطقه‌ای پرتردد محسوب می‌شود، جمع شده و شعار سر داده‌‌اند. رسانه‌های نزدیک به حکومت مدعی شده‌اند نزدیک به نیمه‌شب چهارشنبه، «تلاش افراد ناشناس برای به‌آتش کشیدن مسجد الرحمن در منطقه رجایی‌شهر کرج» خنثی شده است. در ساری معترضان مقابل استانداری مازندران تجمع کردند و درگیری‌هایی میان آن‌ها و نیروهای انتظامی رخ داده است.
خبرگزاری ایرنا نوشت در شهر اهواز، به‌دنبال «فراخوان‌های منتشرشده در فضای مجازی مبنی‌بر برگزاری تجمع غیرقانونی»، مأموران نیروی انتظامی حضور «محسوس» دارند. ایرنا همچنین نوشته است در شهر شیراز، میان نیروی انتظامی و معترضان درگیری‌هایی به وجود آمده، گرچه هنوز «از دستگیری احتمالی تجمع‌کنندگان اطلاع دقیقی» وجود ندارد.
رسانه‌های نزدیک به دولت عموماً این اعتراض‌ها را ناشی از دعوت مخالفان حکومت دانسته‌اند.
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، در توییتر خود، این اعتراض‌ها را «مشکوک» توصیف کرد و آن را تلویحاً به‌دعوت مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا، نسبت داد.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویرهایی از پیامک‌های دریافتی خود منتشر کرده‌اند که ازسوی «معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی» ارسال شده است. در این پیامک‌ها، دعوت به تجمع در شبکه‌های اجتماعی را «توطئه آمریکای-سعودی» عنوان شده است. این پیامک‌ها برای شهروندانی خارج از این استان هم ارسال شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала