بیست و نه نفر در جریان اخلال اقتصادی در ایران دستگیر شده اند

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عنوان اتهامی بسیاری از دستگیرشدگان اخلال اقتصادی نامیده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه​ عنوان اتهامی بسیاری از افراد دستگیرشده در جریان اخلال اقتصادی، افساد فی الارض است، گفت: افراد دیگری هم در خصوص این مسائل شناسایی شده‌اند که ظرف امشب و فردا دستگیر می‌شوند.

غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه​ عنوان اتهامی بسیاری از افراد دستگیرشده در اخلال اقتصادی، افساد فی الارض است، گفت: افراد دیگری هم در خصوص این مسائل جلب شده اند که ظرف امشب و فردا دستگیر می شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری دادگاه این متهمان گفت: این افراد مجموعا کسانی هستند که در رابطه با اخلال در نظام پولی و ارزی کشور و اخلال در نظام اقتصادی کشور تحت تعقیب قرار گرفتند و ان شاءالله محاکمه آن‌ها به زودی شروع می‌شود.

وی افرود که کارمندان وزارت صنعت، معادن و بازرگانی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان توسعه تجاری در بین دستگیرشدگان هستند.

«افرادی که قانون را نقض کرده باشند در هر سمتی که باشند باید جوابگو باشند».

وی در باره پرونده های سکه و ارز گفت:« قرار شد در این دسته از پرونده ها معاون اول قوه قضاییه با همکاری دادستان کل کشور به موضوع رسیدگی، هماهنگی و همکاری کنند.

در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو تاکنون 5 نفر از مدیران و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند.»

سخنگوی قوه قضائیه ایران در زمینه بحران ارزی در کشور اعلامیه صادر کرد. نرخ ارز  نسبت به ریال ایران در بازار سیاه به سطح 110 هزار ریال در ازای یک دلار رسید در حالی که این شاخص اواخر ماه مه 65 هزار ریال در ازای یک دلار بود. افت ارزش پول ملی در ازای دلار فقط طی روزهای شنبه —یکشنبه حدود 10 درصد بود.

نرخ اراز در بازار سیاه عملا نرخ  واقعی دلار است، زیرا  تبادل رسمی دلار ـمریکا در ایران در ماه آوریل متوقف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала