مراقب سو استفاده بعضی از دستفروشان از کارت اعتباری خود باشید +ویدئو

© AP Photo / Vahid Salemiمراقب سو استفاده بعضی از دستفروشان از کارت اعتباری خود باشید +ویدئو
مراقب سو استفاده بعضی از دستفروشان از کارت اعتباری خود باشید +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه بعضی از دستفروشان براحتی از کارت مشتریان خود سو استفاده می کنند؟

به گزارش اسپوتنیک، رئیس پلیس فتاناجا سردار "سید کمال هادیان فر" هشدار مهمی در مورد دستگاه های کارتخوانی که فروشنده های کنار خیابان استفاده میکنند داده است تا از کارت های مردم سواستفاده نشود.

به گفته او بعضی از دست فروشان در خیابان ها با فروش اجناس ارزان در کنار وانت خود جلب مشتری می کنند و سپس هنگامی که مشتریان می خواهند پول خود را بوسیله کارت اعتباری پرداخت کنند، فروشنده کارت را در دستگاه کارت خوان سیار خود که وصل به اسکیمر می باشد، می کشد و رمز نیز توسط خود کاربران معمولاً به فروشندگان اعلام می شود.

با این روش شماره ۱۶ رقمی کارت در دستگاه پوز آنها ذخیره شده و پسورد را نیز دارا هستند. آنها وسیله کارت های مگنتی بسیار ارزان قیمت این ۱۶ رقم را در کارت پیاده سازی می کنند به وسیله آن از کارت خوان های مختلف با ماسک و عینک پول برداشت کرده و یا در صورت باز بودن رمز دوم، خریدهای گسترده اینترنتی انجام می دهند.

بنابراین لازم است که مردم برای مقابله با حملات مختلفی که روی اطلاعات بانکی صورت می‌گیرد بسیار دقیق عمل کنند و اطلاعات خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند. البته در این خصوص بانک‌ها موظف هستند تا هرچه سریع‌تر دستگاه‌های آنتی اسکیمینگ را که هزینه چندانی ندارد، بسرعت نصب کنند.
بسیاری از کاربران معتقدند که مطلب بسیار مفیدی بوده است و افراد نباید رمز خود را به کسی حتی نزدیکترین افراد اعلام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала